لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۴

گزارشگران بدون مرز: منصوره بهکیش را زندانی نکنید


سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه‌ای از ایران خواسته منصوره بهکیش را به زندان نیاندازد. برپایه این گزارش از خانم بهکیش خواسته شده برای گذراندن حکم شش ماه زندان، خود را به دادیاری اجرای احکام زندان اوین معرفی کند.

این بیانیه که روز پنجشنبه ٢٨ دی ماه منتشر شده می‌گوید به خانم بهکیش تا ١٠ بهمن ماه فرصت داده شده که خود را به دادياری اجرای احکام زندان اوين معرفی کند.

گزارشگران بدون مرز در این بیانیه گفته است: «ما از مقامات مسئول می‌خواهيم که از زندانی کردن منصوره بهکيش خوداری کنند. کسانی چون منصوره بهکيش از آن جایی که درباره اعدام زندانیان سیاسی اطلاع رسانی می‌کنند و از سوی حاکمیت به جرم تبليغ عليه نظام محکوم و زندانی می‌شوند.»

این گزارش حاکی است منصوره بهکیش، در تاريخ ١٨ دی ١٣٨٩ به همراه سی و سه مادر عزادار در پارک لاله بازداشت شده و پس از چند روز آزاد شد. بعد از آن، بار دیگر در تاريخ ٢٢ خرداد ١٣٩٠ در تهران بازداشت و به بند ٢٠٩ زندان اوين منتقل شد که پس از يک ماه با سپردن وثيقه به شکل موقت و تا برگزاری دادگاه آزاد شد.

طبق بیانیه سازمان گزارشگران بدون مرز، خانم بهکیش در تاريخ ١٦ آذر ماه ١٣٩٠ از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و نيم زندان به اتهام «اجتماع و تبانی عليه نظام از طريق تشکيل گروه مادران عزادار» و «تبليغ عليه نظام» محکوم شد که در دادگاه تجديد نظر تهران به شش ماه زندان قطعی و سه سال و نيم زندان تعليقی، تغییر یافت.

در این بیانیه آمده است: «شش تن از اعضای خانواده منصوره بهکيش از سال شصت تا شصت و هفت اعدام شده‌اند. وی هم اکنون مسئوليت نگاهداری از مادر پير و بيمار خود را نيز برعهده دارد.»
XS
SM
MD
LG