لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۳

۱۵ کشته در جریان تداوم درگیری نیروهای دولتی و مخالفان در صنعا


یکی از مجروحان درگیری های روز چهارشنبه در صنعا
یکی از مجروحان درگیری های روز چهارشنبه در صنعا
گزارش‌ها از صنعا، پايتخت يمن حاکی است از شب گذشته درگيری‌ها ميان نيروهای دولتی و نيروهای معترض ادامه دارد و در جریان این درگیری‌ها دست کم ۱۵ تن که بيشتر آنها از مخالفان دولت بوده‌اند، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از ساعات بامدادی روز پنجشنبه، درگيری‌ها در صنعا در جريان است و به گزارش مأموران امدادی و پزشکان بيمارستان «جمهوريه»، در ميان کشته‌شدگان، يک دختر هفت ساله هم ديده می‌شود که در اثر شليک مستقيم به قلب، جان سپرده است.

سران قبايل بحرين روز پنجشنبه اعلام کردند نيروهای خود را برای مقابله با نيروهای حکومتی راهی پايتخت کرده‌اند. درگيری‌های ميان شبه‌نظاميان قبايل با نيروهای حکومتی در ۱۵ کيلومتری شمال صنعا روی داده و شبه نظاميان برای حمايت از رهبر خود، «شيخ صادق الاحمر» وارد صنعا شده اند.

به گفته شاهدان عينی، منطقه «الحسابه» در صنعا، شاهد سنگين‌ترين درگيری ميان نيروهای شبه نظامی و نيروهای دولتی در سه روز گذشته بوده است.

 درگیری نیروهای دولتی و مخالفان در صنعا، پايتخت يمن
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:40 0:00


صنعا روز چهارشنبه هم شاهد درگيری‌هایی بود که طی آن دستکم ۳۹ تن کشته شدند. این درگیری‌ها با توجه لغو پيمان آتش‌بس ميان قبايل يمن و دولت مرکزی، از روز جمعه گذشته به این سو ادامه دارد.

همچنين گزارش شده که در تعز هم درگيری‌ها روز پنجشنبه شدت گرفته است. به گفته شاهدان عينی، نيروهای دولتی به رهبری احمد عبدالله صالح، فرزند رييس جمهوری يمن علی عبدالله صالح با مخالفان در نزديکی ساختمان‌های دولتی درگير شده‌اند.

از تلفات احتمالی درگيری‌ها در تعز هنوز گزارشی اعلام نشده است.

تظاهرکنندگان همگی فرياد برکناری علی عبدالله صالح از قدرت را سر می‌دهند و به گزارش عکاس خبری معترضان در حال شعار دادن و محاصره ساختمان‌های دولتی هستند.

به گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل، درگيری‌های اخير در تعز بيش از ۵۰ کشته در پی داشته است.

تشکيلات دولت يمن، شيخ صادق الاحمر را به شکستن آتش‌بس متهم کرده در حالی که قبليه شيخ صادق الاحمر می‌گويد اين نيروهای دولتی بودند که به سوی اقامتگاه شيخ شليک کردند.

شيخ الاحمر روز جمعه اعلام کرد: «ما به قرارداد آتش‌بس متعهد هستيم و اگر دولت صالح بخواهد انقلاب بدون خونريزی و خشونت را شاهد باشد، ما از آن حمايت می کنيم. اما اگر به سمت مبارزه و درگيری بروند، با آنها می‌جنگيم.»
XS
SM
MD
LG