لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۲

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


مجمع روحانیون مبارز از حضور در انتخابات خبرگان انصراف داد
مجمع روحانیون مبارز از حضور در انتخابات خبرگان انصراف داد

تجمع دانشجویان مقابل مجلس


روزنامه صاحب قلم ، خبر داده دانشجويان محروم از تحصيل و ردصلاحيت ‏شده در گزينش آزمون کارشناسی ارشد، امروز سه شنبه، مقابل مجلس تجمع می‏کنند. اين روزنامه به نقل از روزبه کريمی، عضو کميته دفاع از دانشجويان محروم از حق تحصيل، خبر تجمع را تایید کرده است.


ورزشکاران از اصلاح طلبان حمایت نکنند


روزنامه اعتماد ملی ، از صدور بخشنامه انتخاباتی سازمان تربيت بدنی خبر داده و نوشته است که در آن از تمام ورزشکاران به ويژه بازيکنان پرسپوليس و استقلال خواسته تا از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات شوراها حمايت نکنند.


اين روزنامه همچنين نتايج يک نظرسنجی درباره انتخابات شوراها و خبرگان را منتشر کرده و نوشته تاکنون سطح مشارکت مردم در انتخابات ۲۴ آذر، بيش از ۳۰ درصد پيش بينی شده است .


مقابله با قاچاق زنان


روزنامه آفتاب يزد، سخنان مديرکل مبارزه با مفاسد اجتماعی نيروی انتظامی درباره تدابيراين نيرو درمورد قاچاق زنان رامنعکس کرده است. به نوشته اين روزنامه، احمد روزبهانی در پاسخ به انتقادات عمومی نسبت به پديده قاچاق زنان به خارج از کشور گفته که فيلترهايی برای مسافرت دختران وزنان به خارج ازکشور وجود دارد تا ازقاچاق آنها جلوگيری شود اما نمي توان برای ممانعت از قاچاق زنان ايرانی دورکشوررا حصارکشيد.


به گفته اين مقام انتظامی، بر اساس ضوابط، زنان به راحتی نمي توانند ازکشورخارج شوند و به همين خاطر دربعضی موارد با خانواده خود، و يا به صورت قاچاق با لنج ويا با سند جعلی ازکشورخارج می شوند. روزبهانی تاييد کرده که مقصد قاچاق زنان ايرانی در اغلب موارد کشورهای عربی هستند.


جلوگیری از ارسال پیام کوتاه


روزنامه سرمايه، به نقل از معاون وزير ارتباطات نوشته از انتشار پیام های کوتاه (SMS) مخرب تا پايان انتخابات جلوگيری خواهد شد. به نوشته اين روزنامه، وفا غفاريان، معاون وزير ارتباطات ضمن تاييد قطع ارتباطات اينترنت با سرور SMS مخابرات گفته که اين قطع ارتباط تنها شامل سه اپراتور SMS شناخته شده از سوی مخابرات نمی شود.


معاون وزير ارتباطات،علت اين اقدام را جلوگيری از انتشار SMS هايی عنوان کرده که با آی پی های مجازی ارسال مي شوند.


افزایش سکته قلبی در جوانان


روزنامه رسالت، هشدار رئيس انجمن متخصصان داخلی نسبت به افزايش آمار سکته قلبی درميان جوانان را منتشر کرده است. به نوشته اين روزنامه، پنج تا يک درصد مبتلايان به سکته قلبی را جوانان تشکيل مي دهند و اين آمارروبه افزايش است.


رسالت به نقل از دکترايرج خسرونيا، رئيس انجمن متخصصان داخلی نوشته که ابتلا به بيماري های قلبی و عروقی که قبلا دربين افراد مسن شايع بود، امروزه دربين جوانان رسوخ کرده، تا جايی که موارد بسياری از ابتلا به سکته قلبی در بين افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله در کشور گزارش شده است .


انتشار فیلم حضور احمدی نژاد در مراسم افتتاحیه دوحه


روزنامه خراسان، خبر داده که به دنبال انتشار خبر حضور احمدی نژاد در مراسم رقص افتتاحيه مسابقات ورزشی دوحه و تکذيب اين خبر از سوی مشاور رسانه ای رييس جمهور اسلامی، يک سايت خبری بخشی از فيلم اين مسابقات را به نمايش گذاشته است.


انصراف مجمع روحانیون از انتخابات خبرگان


روزنامه حيات نو اقتصادی ، از انصراف مجمع روحانيون مبارز و شرکت نکردن اين تشکل در انتخابات خبرگان رهبری خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، مجمع روحانيون مبارز با انتشار بيانيه ای و با انتقاد از رفتار و مواضع شورای نگهبان در رد صلاحيت برخی از نزديکان آيت الله خمينی برای نامزدی مجلس خبرگان، اين شورا را شورايی دانسته که در برابر هيچکس و هيچ جا پاسخگو نيست.


روحانيون مبارز در اين بيانيه اعلام کرده که در اعتراض به آنچه انسداد همه راه ها بر هر سلیقه غير از سليقه شورای نگهبان خوانده، از شرکت در انتخابات خبرگان و معرفی فهرست در اين انتخابات انصراف می دهد.


توافق روسیه برای تحریم ایران


روزنامه کيهان، ساعاتی پس از اعلام توافق روسيه با ساير اعضای گروه ۵+۱ بر سر تحريم عليه جمهوری اسلامی، در سرمقاله خود به آن اشاره کرده و اين اتفاق را طبیعی خوانده است.


کيهان در اين يادداشت، ساير رسانه های نزديک به دولت را متهم کرده که با انتشار پی درپی خبر مخالفت روس ها با تحريم ايران و به بن بست رسیدن جلسات متعدد گروه شش به همين دليل، درباره «ماهيت» و «ميزان» موافقت روسيه با تحريم ايران دچار سردرگمی شده بودند.


اين روزنامه، پيوستن روسيه به جمع تحريم کنندگان جمهوری اسلامی را طبيعی دانسته و نوشته قطعنامه جديد بنا نيست که با ايران کاری بکند و فقط روس ها چند هفته معطل کردند که از آمريکا بابت موافقت با اين قطعنامه امتياز بگيرند که گرفتند.


XS
SM
MD
LG