لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۵

بیش از۵۰ نفر در بنگلادش در آتش سوختند


مقامات امدادی بنگلادش اعلام کردند امکان شناسایی بسیاری از قربانیان این حادثه وجود ندارد.
مقامات امدادی بنگلادش اعلام کردند امکان شناسایی بسیاری از قربانیان این حادثه وجود ندارد.

در حادثه انفجار يک اتوبوس پر از مسافردر بنگلادش که همگی کارگران مهاجربودند، بيش از۵۰ نفر در آتش سوختند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاميلا، اين اتوبوس که روز شنبه، ششم ژانويه، ۱۶ دی ماه و يک روز پس از عيد مسلمانان از کاميلا راهی چيتاگونگ، دومين شهر بزرگ بنگلادش، بود بر اثر انفجار کپسول گاز دچار حريق شد.


محمد کمال الدين، رييس پليس شهر کاميلا گفته پس از اين که اتوبوس در شعله های آتش غوطه ور شد، مسافران سعی کردند خود را از آتش خلاص کنند اما فقط شش نفر موفق به انجام اين کار شدند.


به گفته اين مقام رسمی بنگلادش، ديگر مسافران اين اتوبوس در آتش جان باخته اند.


جيوستنا اختر، کارگر ۱۹ ساله، که از اين حادثه جان سالم به در برده می گويد با ديدن شعله های آتش در اتوبوس سعی کرده فرار کند اما در اين حادثه، مادر، خواهر و برادر خود را از دست داده است.


مقامات رسمی پليس می گويند شدت آتش سوزی و سوختگی قربانيان به حدی بالاست که امکان شناسايی بسياری از آنها وجود ندارد


آقای کمال الدين خبرداد که اين حادثه در يکی از اتوبان های شلوغ در نزديکی شهر اتفاق افتاده است. اتوبوس مزبور، حدود ۶۰ مسافر داشته است.


ماموران پليس مشغول درآوردن جسد قربانيان اين حادثه هستند. مقامات رسمی پليس می گويند شدت آتش سوزی و سوختگی قربانيان به حدی بالاست که امکان شناسايی بسياری از آنها وجود ندارد.


ماموران آتش نشانی گفته اند تا اين لحظه حدود ۲۰ جسد از اتوبوس بيرون آورده شده و ممکن است بررسی حادثه و بيرون آوردن تمام قربانيان، چند روز زمان ببرد.


شاهدان عينی خبر داده اند که اتوبوس با سرعت بالا در اتوبان در حال حرکت بوده که با يک وانت تصادف می کند. هنوز مشخص نيست کپسول گاز منفجر شده در عقب وانت بوده و يا در بار اتوبوس بوده است.


حوادث اتوبوس در بنگلادش آمار بالايی دارد و به ويژه در ايام عيد و جشن که افراد فاميل به هم سر می زنند، اين آمار بالاتر هم می رود.


XS
SM
MD
LG