لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۵

شماره گیری بدون دخالت دست در تلفن همراه


تکنولوژی های لازم برای تبديل کردن تلفن های موبايل به ابزارهای ارتباطی هوشمند و پيشرفته تر که حتی از فن آوری جديد شرکت مايکروسافت به نام «کينکت» نيز پيشرفته تر هستند به زودی تکميل و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش وب سايت فن آوری های جديد « ماشابل» يک گروه از دانشوران در «سن ديه گو» کاليفرنيا سيستمی را ساخته اند که به صاحبان تلفن های موبايل امکان می دهد با به کارگيری حافظه و فکر خود شماره مورد نظر خود را بگيرند.

اين سيستم بسيار دقيق است و به افرادی که نقص عضو دارند يا کسانی که به هر دليل می خواهند کمتر از دستان خود بر ای کار با تلفن استفاده کرده و افرادی که هميشه درگير فعاليت های ذهنی بسيار متمرکزی هستند امکان می دهد که به طريق راحت تری از دستگاه تلفن موبايل خود استفاده کنند.

اين فن آوری که توسط گروهی از دانشوران بخش تحقيقات علوم اعصاب در دانشگاه کاليفرنيا تکميل شده است، با تعقيب فعاليت های مغناطيسی و الکترونيک در مغز از طريق يک سربند و دستگاه بلوتوث امواج را به دستگاه تلفن موبايل منتقل می کند.

در آزمايش هايی که صورت گرفته مشخص شد که ذهن افراد برای گرفت شماره های مختلف، از عدد صفر گرفته تا عدد نه، زمان متفاوتی لازم دارند. طول موج ناشی از فعاليت الکترودها در ذهن افراد برای تصميم گيری و اقدام برای گرفتن هر شماره توسط دستگاه « بلوتوث» دريافت شده و مشخص می شود که آن فرد چه شماره ای را در ذهن خود آماده کرده است.

به گزارش وب سايت « ماشابل» افرادی که برای شرکت در اين آزمايش ها حدی آموزش ديده اند در استفاده از اين سيستم رقيم بين ۷۰ تا ۸۵ درصد از دقت در شماره گيری با نيروی ذهن را نشان داند.

تکنولوژی برقراری ارتباط با کامپيوتر از طريق ذهن مدتهاست که در اشکال و برای مصراف گوناگون وجود داشته ولی اين اولين موردی است که اين نوع فن آوری برای استفاده از تلفن موبايل به کار گرفته می شود.

اگر فن آوری های مربوط به استفاده از نيروی ذهنی انسان برای برقراری ارتباط با ابزارهايی مثل کامپيوتر و تلفن موبايل ساده تر، کوچک تر و ارزان تر توليد شوند بدون شک بسياری از ما قادر خواهيم بود که در زندگی و کارهای روزانه خود از آن استفاده کنيم.
XS
SM
MD
LG