لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۵

مدیر عامل مترو: راه ورود آب به مترو بسته شد


تصویری ویدیویی از ورود آب ناشی از باران بهاری به داخل خط چهار متروی تهران منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه آب باران راه خود به این مسیر را پیدا کرده است. در همین رابطه، هابیل درویش، مدير عامل شرکت مترو تهران و حومه اعلام کرده راه ورود آب به داخل تونل خط چهار مترو مسدود شده است و تاکنون مشکل جديدی پيش نيامده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، وی با بيان اينکه راه ورود آب از کانال آسيب‌ديده محدوده ايستگاه اکباتان به داخل تونل خط ۴ مسدود شده است، اطمينان داد که بارش‌های جديد مشکلی جديدی در مترو بوجود نيايد.

معاون عمرانی استاندار تهران می‌گوید بی‌توجهی شهرداری به لایروبی کانال‌های تهران که باید پیش از بارندگی‌های بهاری صورت می‌گرفت باعث شکسته شدن کانال‌ها و صدها میلیارد تومان خسارت شده و آسیب‌های زیادی هم به مترو خط چهار تهران زده‌ است.

در پی دو روز بارش سنگین باران بهاری در تهران، مشکلات زیادی در پایتخت ایران به وجود آمده و حتی خطوط مترو هم با تعطیلی موقت روبه‌رو شده‌اند. سازمان آتش‌نشانی تهران نیز تا یکشنبه شب از وقوع ۲۲۰ مورد آب‌گرفتگی در سطح پایتخت ایران خبر داده‌ است.



روز دوشنبه علی‌محمد قلی‌ها، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران به خبرگزاری مهر گفت: «اگر آبی که به تونل‌های مترو تهران هدایت شد در مکان‌های دیگر طغیان می‌کرد خسارت‌های جانی و مالی بسیاری برای شهروندان به وجود می‌آمد.»

وی با اشاره به آخرین وضعیت خط چهار مترو تهران گفت: «سطح آب را تا چهار متر تخلیه کرده‌ایم و سازمان مدیریت بحران و معاونت خدمات شهری همچنان در حال تخلیه و تلاش برای راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته هستند.»

در پی بارندگی‌های روزهای اخیر شدت آبگرفتگی در سطح شهر تهران به حدی بود که در برخی نقاط، خودروها به دلیل ورود آب به موتور ماشین خاموش شدند و عابران پیاده امکان گذر از خیابان‌ها و تقاطع‌ها را نداشتند.

سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده‌ است که «سامانه بارشی تا روزهای پایانی هفته جاری در سطح کشور فعال است و مناطق مختلف را به تناوب تحت تاثیر قرار خواهد داد.»
XS
SM
MD
LG