لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۰

نخست وزیر تحت تعقیب، مشتری منچستر سیتی شد


نخست وزير پيشين تايلند می خواهد منپستر سيتی را به روزهای اوج بازگرداند
نخست وزير پيشين تايلند می خواهد منپستر سيتی را به روزهای اوج بازگرداند

همزمان با اعلام جرم دادستانی تايلند عليه نخست وزير سابق اين کشور، منچستر سيتی به سهامداران خود توصيه کرد که پيشنهاد ۱۶۲ ميليون دلاری خريد باشگاه از سوی تاکسين شيناواترا، نخست وزير پيشين تايلند را بپذيرند.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، تاکسين و همسرش، پوجامارن، متهم به خلاف در يک معامله دولتی شده اند.



شورای نظامی که تاسکين را سرنگون کرد، اعلام کرده است با خريد باشگاه منچستر سيتی از سوی تاکسين مخالفتی ندارد.


نخست وزير سابق تايلند، در سپتامبر سال پيش با يک کودتای نظامی سرنگون شد. آقای تاکسين در زمان کودتا در آمريکا به سرمی برد و از آن هنگام به حالت تبعيد در انگليس زندگی می کند.


پيشنهاد تاکسين، روز پنجشنبه در بورس مبادلات کالای « پلاس مارکتز» مطرح شد و به دنبال آن باشگاه منچستر سيتی پيشنهاد و شرايط تاکسين را به سهامداران باشگاه اعلام کرده است.


آقای تاکسين نيز گفت: «خو شحالم که هيئت رييسه باشگاه منچستر سيتی پيشنهاد مرا برای خريد باشگاه مورد بررسی قرار داده، من منتظر جواب آنها می مانم. ما در اين تصميم اشتراک فکری داريم که منچستر سيتی را به جايگاه واقعی اش در بالاترين سطح رقابت های ليگ برتر انگليس و همچنين فوتبال اروپا برسانيم.»


تاکسين ۴۳ ميليون دلار به سهامداران می پردازد و ۱۱۹ ميليون دلار بدهی باشگاه را می پذيرد. بعضی ها هنوز به دليل اتهاماتيکه متوجه آقای تاکسين است، با ترديد به اين معامله می نگرند.


آلن گالی، رييس باشگاه هواخواهان منچستر سيتی به خبرگزاری آسوشيترپرس می گويد: « اگر تاکسين بازداشت شود، چه خواهد شد؟ من نمی دانم که آيا او آدم درستی است يا نه، اما مطمئنم باشگاه بدون آنکه اول زمينه کار را بررسی کند، کاری را انجام نخواهد داد.»


با وجود اين ترديدها، گالی معترف است که قدرت پولی تاکسين می تواند برای تيمی که در جست و جوی تکرار پيروزی های گذشته اش است، چراغی در انتهای تونل باشد.


منچستر سيتی مدت هاست در سايه رقيب همشهری اش، منچستر يونايتد قرار گرفته که به تازگی برای نهمين بار قهرمان ليگ برتر انگليس شد.


آقای تاکسين می گويد که دوست دارد تيم منچستر سيتی بالا دست يونايتد وديگر غول های فوتبال انگليس، يعنی آ رسنال، ليورپول و چلسی بايستد.


آخرين برد بزرگ سيتی جام جذفی اتحاديه باشگاهها در سال ۱۹۷۶ بود. آخرين قهرمانی در ليگ فوتبال هم در سال ۱۹۶۸ برای منچستر سيتی حاصل شد که در آن زمان، ستارگانی چون کولين بل، فرانسيس لی و مايک سامربی را در ترکيب خود داشت.


تاکسين اميدوار است که سون- گوران اريکسون سوئدی، مربی پيشين تيم ملی فوتبال انگليس را برای مربيگری تيم منچستر سيتی انتخاب کند.


اين تيم، در پايان فصل فوتبال انگليس استيوارت پيرس را از مقام مربيگری اين تيم برکنار کرد. منچستر سيتی به مربيگری استيوارت پيرس در فصل به پايان رسيده با چهار امتياز فاصله با منطقه سقوط به دسته پايين تر، در رده چهاردهم ايستاد.


انگليس به رهبری اريکسون در جام جهانی ۲۰۰۲ و قهرمانی ۲۰۰۴ اروپا تا نيمه پايانی پيش رفت.


مسابقه های فصل آينده فوتبال انگليس از روز ۱۱ اوت آغاز می شود.


در فوتبال ليگ برتر انگليس، ديگر باشگاه داران غير انگليسی را رومان آبراموويچ تيم چلسی و الکساندر گيداماک تيم پورتسماوت هر دو از روسيه؛ مالکولم گليزر تيم منچستر يونايتد، جورج جيلت جونيور و تام هيکس تيم ليورپول و رندی لرنر تيم استون ويلا، جملگی بازرگانان آمريکايی؛ و محمد الفايد تيم فولهام از مصر تشکيل می دهند.


XS
SM
MD
LG