لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۵

نخستین اعزام ورزشی به آمریکا پس از فرمان مهاجرتی ترامپ


تیم ملی تیراندازی با کمان جونان و نوجوانان ایران روز جمعه برای شرکت در مسابقات جهانی راهی آمریکا شد و وزیر ورزش ایران نیز اعلام کرد که در پی صدور ویزا برای این تیم، صدور ویزا برای تیم کشتی آمریکا انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیما، تیم ملی تیراندازی با کمان ایران با ۱۶ ورزشکار صبح روز جمعه ۲۲ بهمن، به آمریکا سفر کرد.

بازی‌های جام جهانی تیراندازی با کمان داخل سالن در رده سنی جوانان و نوجوانان در لاس وگاس آمریکا، از ۲۲ بهمن شروع می‌شود.

بر اساس این گزارش، تا روز چهارشنبه تنها برای پنج نفر از اعضای این تیم ویزا صادر شده بود و رئیس این فدراسیون از احتمال لغو این سفر سخن گفته بود اما در این روز ویزای دیگر اعضای تیم نیز صادر شد.

در همین حال مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، روز جمعه گفت: «از آنجایی که آمریکایی‌ها برای تیم تیروکمان ایران ویزا صادر کردند و مسوولان اتحادیه جهانی کشتی از ما درخواست داشتند، حضور کشتی‌گیران آمریکایی در ایران امکان‌پذیر شد».

وزارت خارجه ایران روز ۱۵ بهمن اعلام کرده بود که به تلافی دستور منع موقت ورود شهروندان ایرانی به آمریکا، به تیم ملی کشتی آزاد این کشور برای شرکت در مسابقات جام جهانی کرمانشاه ویزا نخواهد داد.

با این حال رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی ایران، در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شده بود.

پس از آن وزارت خارجه ایران روز یکشنبه، ۱۷ بهمن، اعلام کرد که به دلیل دستور قاضی فدرال برای جلوگیری موقت از اجرای فرمان منع ورود شهروندان هفت کشور به ایالات متحده و درخواست اتحادیه جهانی کشتی، با صدور ویزا برای تیم کشتی آمریکا موافقت کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز هفتم بهمن با امضای یک فرمان اجرایی ورود اتباع ایران، سوریه، لیبی، یمن، سومالی، عراق و سودان به خاک آمریکا را به مدت ۹۰ روز ممنوع کرد.

فرمان آقای ترامپ یک هفته بعد با حکم یک قاضی دادگاهی در سیاتل ایالت واشینگتن به طور موقت به حال تعلیق در آمد، ولی وکلای دولت آمریکا به این رأی اعتراض کرده و خواستار برقراری فوری فرمان رئیس‌جمهور شدند.

در همین حال دادگاه استیناف سانفرانسیسکو روز پنجشنبه ۲۱ بهمن، به اتفاق آرا به تعلیق فرمان اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا رأی داد.

XS
SM
MD
LG