لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۸

لحظه به لحظه با نخستین روز کشتی فرنگی قهرمانی جهان

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان وارد پنجمین روز خود شده و در این روز با آغاز مسابقات کشتی فرنگی، از تیم ایران محمد فقیری به روی تشک خواهد رفت. رادیوفردا می‌کوشد تا مهم‌ترین رخدادهای این دوره از رقابت‌ها را از بوداپست پوشش دهد. همراه این گزارش لحظه به لحظه از وب سایت رادیو فردا باشید.

۱۵:۵۴ ۲۹.۶.۱۳۹۲
اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران دیشب وارد تهران شدند. صالحی امیری وزیر ورزش به استقبال تیم قهرمان جهان نیامده و معاون خود را به فرودگاه فرستاده بود.
۱۶:۵۲ ۲۹.۶.۱۳۹۲
محمد فقیری در اولین کشتی خود در حالی که از پیتر مودوش پیش بود، در لحظات آخر مغلوب رقیب مجاری خود شد. او حالا باید منتظر فینالیست شدن این فرنگی‌کار مجارستانی بماند تا بتواند برای کسب مدال برنز، مبارزه کند.
۱۷:۳۰ ۲۹.۶.۱۳۹۲
پیتر مودوش از مجارستان در دومین کشتی خود بر رقیب نروژی غلبه کرد. به این ترتیب، محمد فقیری هنوز از جدول حذف نشده و باید منتظر فینالیست شدن مودوش بماند تا او نیز در گروه بازنده‌ها به رقابت برای کسب مدال برنز ادامه دهد.
۱۷:۴۲ ۲۹.۶.۱۳۹۲
بهمن طالبی داور اعزامی از ایران، یکی از حساس‌ترین مسابقات ۷۲ کیلوگرم کشتی زنان را قضاوت کرد. در دیدار ژانت نمث از مجارستان با مائه ایپ از استونی، در حالی که تماشاگران مجاری به شدت هموطن خود را تشویق می‌کردند، طالبی به عنوان داور وسط به روی تشک رفت.
این دیدار را بانوی استونیایی به سود خود خاتمه داد و آقای طالبی دست او را به عنوان فرد پیروز بالا برد. طالبی در مسابقه آلین فوکن از آلمان با استادنیک از اوکراین هم داور وسط بود.
۱۸:۴۱ ۲۹.۶.۱۳۹۲
پیتر مودوش از مجارستان با شکست مقابل نماینده کره شمالی، بخت حضور در فینال را از دست داد. به این ترتیب محمد فقیری نیز با همان یک شکستی که در گام اول متحمل شد، از گردونه مسابقات بیرون افتاد. فقیری در وزن ۵۵ کیلوگرم جایگزین حمید سوریان دارنده شش مدال طلای جهانی و المپیک شده بود.
۲۰:۲۷ ۲۹.۶.۱۳۹۲
در غیاب حمید سوریان، فرنگی‌کاران کره شمالی و کره جنوبی به فینال 55 کیلوگرم راه یافتند. رقابتی حیثیتی که از همین حالا و ساعتی قبل از فینال، بسیاری از تماشاگران اهل کره شمالی در اطراف استادیوم فوتبال فرانس پوشکاش با پرچم کشورشان حضور دارند و آماده ورود به سالن پاپ لاسلو هستند.
سال 1985 که مجید ترکان در همین ورزشگاه به فینال رسید تا با کیم چول هان از کره شمالی مبارزه کند، نیمی از ورزشگاه در تسخیر هواداران پرشور کره شمالی بود.
۲۰:۳۵ ۲۹.۶.۱۳۹۲
فینال 67 کیلوگرم زنان را استیسی آناکا از کانادا و آلینا استادنیک از اوکراین برگزار خواهند کرد. نمایندگان پر امید چین و ژاپن در نیمه نهایی شکست خوردند و از راهیابی به فینال بازماندند.
۲۰:۴۰ ۲۹.۶.۱۳۹۲
ناتالیا وروبیه‌وا از روسیه به فینال وزن آخر کشتی زنان رسید. او که قهرمان المپیک لندن است، برای کسب مدال طلای 72 کیلوگرم با فنگ لیو ژانگ از چین مبارزه خواهد کرد. ژاپنی‌ها ناکام بزرگ روز آخر مسابقات کشتی زنان بودند.
۲۱:۰۹ ۲۹.۶.۱۳۹۲
جردن باروز که با برتری مقابل عزت‌الله اکبری به مقام قهرمانی 74 کیلوگرم رسید، به سایت فدراسیون کشتی آمریکا گفته است که در چهار هفته اخیر به خاطر مصدومیت پا، نتوانسته تمرین کند و صرفاً روی دوچرخه رکاب می‌زده و تمرینات بدنسازی مانند لیفت را انجام داده.
مصدومیت باروز قبل از مسابقات از حریفانش پنهان نگه داشته شده بود تا آنها متوجه نقطه ضعف قهرمان جهان و المپیک نشوند. در جریان مسابقات هم مشخص بود که باروز از نشان همیشگی در رفت و برگشت‌های هنگام هجوم، پرهیز می‌کند.
۲۱:۵۲ ۲۹.۶.۱۳۹۲
گفت‌وگوی اختصاصی؛ تحلیل سوریان درباره شکست فقیری
please wait

No media source currently available

0:00 0:09:53 0:00

بیشتر

XS
SM
MD
LG