لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۱

فرهنگ در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری خرداد ۹۲

دومین مناظره هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲، روز چهارشنبه ۱۵ خرداد برگزار شد. رادیو فردا در طول برگزاری این مناظره مهم‌ترین نکات آن را به طور زنده با کاربران خود به اشتراک گذاشت.

۲۰:۳۹ ۱۵.۳.۱۳۹۲
غلامعلی حداد عادل: در دولت من خانواده جایگاه مهمی دارد. خانواده نهاد انتقال فرهنگ است. به کرامت زن در جامعه اهمیت می‌دهم... با تحصیل و فعالیت اجتماعی زنان موافقم و در کنار آن معتقدم خانه‌دار بودن به معنای بیکار بودن نیست، زنان خانه‌دار بیکار نیستند... بیمه زنان خانه‌دار را مهم می‌دانم... به همبستگی و وحدت ملی بسیار اهمیت می‌دهم و به همه مردم ایران به چشم هم‌وطن نگاه می‌کنم... به مردم قول می‌دهم که به آن‌ها دروغ نگویم.
۲۰:۳۶ ۱۵.۳.۱۳۹۲
حسن روحانی: دولت من تصدی‌گری دولتی را کاهش خواهد داد و کار را به اهل فن آن واگذار خواهد کرد... باید کیفیت دانشگاه‌ها را بالا ببریم... موضوع زنان بسیار حائز اهمیت است. باید فرصت برابر برای زنان جامعه ایجاد بکنیم... دستمزد زنان در جامعه ما با مردان برابر نیست... باید حقوق تضییع شده زنان را به آنان بازگردانیم.
۲۰:۳۵ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محمدباقر قالیباف: مهمترین موضوع تغییر و تحول اساسی در مدیریت کشور است... راهی جز پیشرفت نداریم... باید بتوانیم همه‌جانبه‌گرایانه کشور با به پیش ببریم و از ظرفیت‌ها در همه بخش‌های دولت استفاده کنیم... باید به سرمایه‌های اجتماعی، از جمله نخبگان توجه کنیم.
۲۰:۳۲ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محسن رضایی: دولت ما فرهنگ ایستادگی و فرهنگ جهاد اقتصادی را دنبال می‌کند.... حمایت از فرهنگیان از اولویت‌های ما است... تبعیض و رشوه را از بین می‌بریم... هیچ چیزی را مقدم بر منافع مردم قرار ندهم... راستگویی و اخلاق را از دولت آغاز خواهم کرد و به شعارها و برنامه‌های خود عمل کنم... قول می‌دهم که وفادار به میراث امام و جمهوری اسلامی باشم.
۲۰:۳۰ ۱۵.۳.۱۳۹۲
نامزدها اکنون فرصت دارند در دو دقیقه اظهارات خود را جمع‌بندی کنند.
۲۰:۲۸ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محمدباقر قالیباف: پیش از هر چیز قانون حمایت از ایثارگران را به اجرا در خواهم آورد... پس از آن، وظیفه من حفظ فرهنگ جهاد در جامعه است.
۲۰:۲۷ ۱۵.۳.۱۳۹۲
سوال: مهمترین اقدام دولت شما برای ارتقاء جایگاه ایثارگران و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت چه خواهد بود؟
۲۰:۲۶ ۱۵.۳.۱۳۹۲
غلامعلی حداد عادلی: مهمترین اقدام، معتقد کردن مردم به بحث حجاب و عفاف است... معتقدم پایه‌های حجاب باید با اعتقاد محکم شود... جامعه ما یک جامعه عفیفی است، درست است که بعضی اوقات خانم‌هایی را می‌بینیم که بد حجابند، اما زن ایرانی به دلیل اعتقاد اسلامی خود، حجاب را پذیرفته است... برای تأکید بر بحث حجاب و عفاف باید میان دستگاه‌های مختلف کشور اتحاد وجود داشته باشد.
۲۰:۲۳ ۱۵.۳.۱۳۹۲
سوال: مهمترین اقدام دولت شما برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه چیست؟
۲۰:۲۳ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محمدرضا عارف: مهمترین مسئله، بحث اشتغال و همچنین مسکن است... ما طرح مسکن ماندگار را در نظر داریم... همچنین بر ایجاد تسهیلات برای جوانان و حل مشکلات معیشتی آنان تأکید داریم... نرخ طلاق در کشور بالا است و باید با کارهای فرهنگی ثبات در زندگی مشترک را گسترش دهیم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG