لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۴

ده‌ها کشته در آتش‌سوزی جشن آغاز سال نو در تایلند


پلیس و خانواده‌های قربانیان حادثه در کنار جسدهایی ایستاده‌اند که در نخستین ساعات سال نو میلادی کفن‌پوش شده‌اند. (عکس:Afp)
پلیس و خانواده‌های قربانیان حادثه در کنار جسدهایی ایستاده‌اند که در نخستین ساعات سال نو میلادی کفن‌پوش شده‌اند. (عکس:Afp)

آتش‌سوزی در مراسم سال نو در یک باشگاه شبانه در تایلند ۵۹ تن را، که شماری از آنها اتباع خارجی گزارش شده‌اند، به کام مرگ فرستاد.


این آتش‌سوزی بامداد روز پنجشنبه به وقت محلی و هنگامی روی داد که مردم مشغول برگزاری جشن آغاز سال نو میلادی در یک باشگاه شبانه پرطرفدار محلی به نام سانتیکا بودند.


برخی از کشته‌شدگان در این آتش‌سوزی را اتباع سنگاپور تشکیل می‌دهند و گزارش مقامات پلیس تایلند حاکی از آن است که علاوه بر شمار کشته‌شدگان، بیش از ۲۰۰ نفر در جریان این آتش‌سوزی مصدوم شده‌اند.


باشگاه سانتیکا در یکی از محلات ثروتمندنشین بانکوک واقع است و علاوه بر شهروندان تایلندی در میان اتباع خارجی حاضر در تایلند نیز پر طرفدار است.


بر اساس گزارش‌ها هنگام آتش‌سوزی بیش از یک هزار نفر در این باشگاه شبانه حضور داشتند. با این حال هنوز دلیل اصلی آتش‌سوزی مشخص نیست و برخی آن را به آتش‌بازی ویژه سال نو و برخی به اختلال برق نسبت می‌دهند.


دلیل اصلی شمار فراوان قربانیان آتش‌سوزی، نبود راه‌های خروجی متعدد برای ساختمان اعلام شده و از جمله بر اساس اعلام منابع آتش‌نشانی، پنجره‌ها در طبقات بالایی با حفاظ‌های آهنی پوشیده بودند و امکان خارج شدن برای حاضران در این طبقات به آسانی فراهم نبود.


یک شاهد عینی به رویترز گفته‌است که زبانه کشیدن آتش در نزدیکی صحنه، افرادی را که مشغول رقص بودند به اطراف متفرق کرد و به محض وقوع این اتفاق مردم شروع به دویدن به سوی درها و شکستن پنجره‌ها کردند .


هنوز در مورد علت اصلی این حادثه اتفاق نظر وجود ندارد و به گفته منابع پلیس، تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.


این دردناک‌ترین مورد گزارش شده از حوادث تلخ آغاز سال نوی میلادی در کشورهای مختلف است. از جمله در فیلیپین و در خلال برگزاری جشن‌های سال نو، ده‌ها نفر به دلیل استفاده از مواد آتش‌زا مصدوم شدند و ۲ نوجوان نیز جان باختند.


XS
SM
MD
LG