لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۷

جایزه بهترین رستوران جهان


 جوان روکا سرآشپز (چپ)
جوان روکا سرآشپز (چپ)

در رقابت بر سر دریافت جایزه بهترین رستوران‌های جهان که نتیجه آن غروب اول ژوئن در لندن اعلام شد، رستوران اسپانیایی «سلار د کن روکه» به عنوان بهترین رستوران سال ۲۰۱۵ برگزیده شد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان رستوران «سلار د کن روکه» که در جیرونا از شهرهای ایالت کاتالونیای اسپانیا واقع شده با رسیدن به مقام اول رستوران معروف «نوما» از شهر کپنهاگ را از صدر این فهرست به رتبه سوم تنزل داد و رستوران ایتالیایی «اوستریا فرانچسکا» که همواره به عنوان شاهکار آشپزی ظریف و تجملی در سطح جهان تلقی می‌شده، در مقام دوم قرار گرفت.

جوان روکا ی فونتانه سر آشپز رستوران به هنگام دریافت جایزه و در میان تشویق حاضران، جایزه را به همه کسانی که با او همکاری دارند تقدیم کرد و گفت: «این موفقیت در عین حال به خانواده ما تعلق دارد، همسران و فرزندان ما که در تمام این سال‌ها ما را تحمل کردند و همینطور همه کارکنان رستورانی که امروزه بهترین جهان است.»

رستوران اسپانیایی سلار د کن روکه
رستوران اسپانیایی سلار د کن روکه

به نوشته روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت در فهرست امسال بهترین رستوران‌های جهان چندین نام آشنا و قدیمی مقام‌های اول تا دهم را همچنان در اختیار دارند ولی چند رستوران تازه‌تاسیس نیز به صدر جدول پیوسته‌اند.

رستوران پرویی «لیما سنترال» به عنوان بهترین رستوران از آمریکای جنوبی در ردیف چهارم این فهرست قرار گرفت.

رستوران نیویورکی «الون مدیسون پارک» با یک رتبه تنزل به نسبت سال ۲۰۱۴ در مقام پنجم و رستوران اسپانیایی «مورگاریز» از شهر سن سباستین اسپانیا مثل سال گذشته مقام ششم خود را حفظ کرد.

رستوران لندنی «ماندارین اورینتال» با دو رتبه تنزل به مقام هفتم رسید و یک رستوران تازه وارد از شهر توکیو به نام «ناریساوان» که برای اولین بار به این فهرست وارد شده، در مقام هشتم قرار گرفت.

رستوران سلار د کن روکه
رستوران سلار د کن روکه

رستوران برزیلی «دی. او. ام.» از شهر سائوپائلو که در سال گذشته در مقام هفتم بود امسال در رتبه نهم قرار گرفت و رتبه دهم نیز به رستوران «گاگان» از شهر بانکوک رسید که اخیرا به عنوان بهترین رستوران آسیایی شناخته شده است.

جایزه بهترین رستوران‌های جهان که هر ساله در لندن و به ابتکار مجله رستوران برگزار می شود یکی از جوایز مهم بین‌المللی در عرصه آشپزی و رستوران‌د‌اری است.

تعدادی از آشپزان و رستوران‌داران سرشناس از اعضای هیئت داوران این جایزه هستند ولی برخی دیگر از چهره‌های سرشناس و با نفوذ این رشته از برخی از انتخاب‌های گذشته این جوایز انتقاد کرده‌اند.

قرار است مراسم اعطای این جوایز در سال آینده برای اولین بار به جای لندن در شهر نیویورک برگزار شود.

رستوران اسپانیایی « سلار د کن روکه » با آشپزی و مدیریت سه برادر به نام‌های جوان، جوردی و جوزپ روکا ی فونتانه اولین بار در سال ۲۰۱۳ این جایزه مهم را دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ رستوران نوما از شهر کپنهاگ به مدیریت رنه ردزپی به مقام اول رسید. اما به نظر می‌رسد که « سلار د کن روکه » توانسته است یک بار دیگر ثابت کند که در عرصه آشپزی جهان بی‌رقیب است.

XS
SM
MD
LG