لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۲

آزمایش موشک قاره‌پیما از سوی روسیه

روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک قاره‌پیما در روز سه‌شنبه خبر داد. این آزمایش موشکی در بحبوحه بحران اوکراین صورت گرفته است.

۲۳:۴۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این آزمایش به خاطر بررسی قابلیت کلاهک در نفوذ به سپر دفاع موشکی انجام شده است.
۲۳:۴۳ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که آمریکا پیش از پرتاب این موشک، از سوی روسیه در مورد این آزمایش مطلع شده بود. این مقام آمریکایی با این حال گفته است تاریخ این آزمایش پیش از بحران کریمه تعیین شده بود. آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که همکاری‌های نظامی خود با روسیه را به حال تعلیق درمی‌آورد.
۲۳:۳۶ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
محل پرتاب این موشک «کاپوستین یار» در نزدیکی رود ولگا ذکر شده که با مرزهای شرقی اوکراین ۴۵۰ کیلومتر فاصله دارد.
۲۳:۳۳ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
به گزارش ریانووستی، ایگور یگوروف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد، نیروهای موشکی استراتژیک یک موشک «توپول آر اس-۱۲ ام» را در منطقه آستاراخان پرتاب کردند که با موفقیت به هدفی در قزاقستان برخورد کرد.
۲۳:۱۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک قاره‌پیما در روز سه‌شنبه خبر داد. این آزمایش موشکی در بحبوحه بحران اوکراین صورت گرفته است.
۲۳:۰۵ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
۲۲:۵۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
بازار سهام روز سه‌شنبه با کمتر شدن تنش میان اوکراین و روسیه به طور چشمگیری بهبود یافت. عقب کشیدن قوای روس از مرزهای اوکراین (به غیر از شبه‌جزیره کریمه) از جمله عوامل بهبود بازار سهام در داخل روسیه و بازارهای بین‌المللی گزارش شده است. در این روز جان کری وزیر خارجه آمریکا که به کیف سفر کرده است تاکید کرد که آمریکا خواستار یک رویارویی بزرگ نیست و ولادیمیر پوتین هم در یک نشست خبری گفت که مسکو نمی‌خواهد کریمه را به خاک روسیه الحاق کند. شاخص سهام اس اند پی وال‌استریت ۱.۳ (یک و سه) درصد افزایش پیدا کرد. شاخص نزد هم ۱.۵(یک و نیم) درصد افزایش داشت. یک روز پیش از آن دیلی‌تلگراف سندی محرمانه منتشر کرد که نشان می‌داد دولت بریتانیا تمایلی به تحریم اقتصادی روسیه ندارد.
۲۲:۴۰ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲

۲۰ عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا روز سه‌شنبه اعلام کردند که تا روز چهارشنبه ناظران نظامی به اوکراین می‌فرستند.
۲۰:۲۰ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری: ما می‌دانیم در زمان خروشف کریمه به اوکراین داده شده، ما می‌دانیم پیوند تاریخی و زبانی وجود دارد اما در قرن ۲۱ یک کشور گروه هشت نباید دست به اقدام نظامی بزند.
۲۰:۱۹ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
جان کری: ما نمی‌خواهیم شاهد یک برخورد و درگیری بزرگ باشیم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG