لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۳

انتقاد امارات به گزارش وزارت خارجه آمریکا از وضعیت حقوق بشر


خليفة بن زايد بن سلطان آل نهيان حاکم امارات(راست) عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات (چپ)
خليفة بن زايد بن سلطان آل نهيان حاکم امارات(راست) عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات (چپ)
وزارت امور خارجه امارات متحده عربی،گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در امارات را «غیر متعادل» توصیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری امارات وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای «شگفتی خود» از گزارشی که «تصویری غیرمتعادل از وضعیت حقوق بشر در امارات» را ترسیم کرده، ابراز داشته است.

این بیانیه افزوده است که وزارت امور خارجه آمریکا «پیشرفت‌های حاصل در زمینه پاسداری از حقوق بشر» را، نادیده گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در جهان کهحدود ۱۰ روز پیش منتشر شده، درباره وضعیت حقوق بشر در امارات عربی متحد نوشته است: «دستگیری‌های گسترده، حبس انفرادی، بازداشت‌های طولانی‌مدت پیش از محاکمه، محدودیت‌های ایجاد شده بر آزادی‌های مدنی و ناتوانی شهروندان در تغییر دولت» را، از جمله موارد نقض حقوق بشر در امارات دانسته است.

بیانیه وزارت امور خارجه امارات متحده عربی افزوده است: «احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی، یکی از پایه‌های اصلی جامعه در کشور امارات است. دولت دستاوردهای مهمی در این زمینه داشته که کشور را به مکانی برای جذب بسیاری از اتباع کشورهای مختلف تبدیل کرده است. این اوضاع در سایه جامعه‌ای باز و پر تسامح روی داده که بهره‌مندی تمام افراد از حقوق و آزادی‌ها را تضمین کرده و به تمام اتباع خارجی، اجازه عمل به شرایع دینی خود را داده است.»

بیانیه وزارت امور خارجه امارات متحده عربی تاکید کرده است که گزارش وزارت امور خارجه آمریکا «بر نمونه‌های محدودی از نقض مورد ادعای حقوق بشر» تکیه کرده است و «از تصویر کلی که دستاورد‌ها را در زمینه پشتیبانی از حقوق بشر نشان می‌دهد غفلت کرده است.»

در گزارش وزارت خارجه آمریکا، به «خشونت پلیس» در زندان‌های امارات هم اشاره شده است. این گزارش همچنین از «نقض شفافیت و استقلال دستگاه قضایی» در امارات هم انتقاد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا، در گزارش خود، بخشی قابل توجهی را هم به ایران اختصاص داده بود که با اعتراض ایران هم مواجه شد.
XS
SM
MD
LG