لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۷

ادامه جنجال اخراج یک مسافر؛ ارزش مالی «یونایتد ایرلاینز» ۲۵۵ میلیون دلار کاهش یافت


اخراج خشونت‌بار یک مسافر خطوط هوایی یونایتد از هواپیما
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:34 0:00

اخراج خشونت‌بار یک مسافر خطوط هوایی یونایتد از هواپیما

پس از انزجار گسترده افکار عمومی در مورد ویدیوی مسافری که به زور از یک پرواز شرکت هوایی یونایتد بیرون کشیده شد مسئولان این شرکت روز چهارشنبه اعلام کردند از این پس برای اخراج مسافرانی که اضافه بر ظرفیت هواپیما به آنها بلیط فروخته شده از پلیس استفاده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسکار مونوز مدیرعامل شرکت یونایتد ایرلاینز در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی‌ ای‌بی‌سی نیوز گفت: «از این پس ما برای بیرون کردن مسافری که پول داده، صندلی خریده و پروازش تایید شده است از ماموران انتظامی استفاده نخواهیم کرد. ما حق نداریم چنین کاری بکنیم».

آقای مونوز افزود حادثه روز یکشنبه محصول «ضعف در سیستم کار» بوده که مانع از به کارگیری «عقل سلیم» توسط کارکنان شرکت در مواردی مثل مورد دکتر دوید دائو می‌شود.

ماموران حفاظتی قبل از پرواز، دست و پای دکتر دائو را گرفته، او را از صندلی‌اش برداشته و در طول راهروی هواپیما بیرون کشیده و بیرون کردند.

یک طومار آنلاین که خواستار استعفای اسکار مونوز از مقام مدیریت شرکت یونایتدایرلاینز است تا صبح روز چهارشنبه بیش از ۴۵ هزار امضا جمع کرده است ولی او در بخشی از مصاحبه با‌ ای‌بی‌سی نیوز گفت قصد ندارد به خاطر این حادثه کناره‌گیری کند.

این حادثه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جهان و به‌خصوص در خود آمریکا، چین و ویتنام واکنش‌های گسترده‌ای برانگیخت و بسیاری خواهان تحریم این شرکت شدند که سومین خط هوایی بزرگ آمریکاست.

به گفته وکلای دیوید دائو، او به خاطر جراحات ناشی از نحوه برخورد ماموران انتظامی هنگام بیرون انداختن‌اش از هواپیما تا روز سه‌شنبه در بیمارستان بستری بود.

در ویدیویی که توسط سایر مسافران ضبط و روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است می‌بینیم که ماموران فرودگاه با زور دکتر دائو را از صندلی‌اش بیرون می‌کشند.

او در جریان اخراج از هواپیما مجروح و سرو صورتش خون آلود می‌شود و فریاد می‌زند «من باید برگردم خانه».

بخش زیادی از خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی به این خاطر بود که دکتر دائو بلیط خریده و پرواز او تایید شده بود. اما به خاطر فروش بیش از حد بلیط توسط خط هوایی یونایتدایرلاینز و خالی کردن صندلی برای چهار خدمه هواپیما پرواز او را لغو و از هواپیما به زور اخراج کردند.

اسکار مونوز در بخش دیگری از مصاحبه با‌ ای‌بی‌سی نیوز از دکتر دائو و خانواده او و تمامی مسافران و مشتریان این شرکت عمیقا عذرخواهی کرد. او افزود: «این اتفاق هرگز تکرار نخواهد شد».

بهای سهام این شرکت روز سه‌شنبه حدود ۴.۴ درصد کاهش یافت و در روز چهارشنبه نیز ارزش آن هیچ تغییر محسوسی نکرد.

تحت تاثیر کاهش سهام این شرکت، ارزش مالی آن در بازار حدود ۲۵۵ میلیون دلار کاهش یافت و به گزارش یو‌اس‌ای تودی برای مدت کوتاهی ضرر مالی این شرکت به مرز یک میلیارد دلار رسید.

XS
SM
MD
LG