لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

اخبار ضد و نقیض از وقوع انفجار در اصفهان


به دنبال انتشار گزارش‌هایی در مورد وقوع انفجاری در اصفهان، رئیس كل دادگستری این استان شنیده شدن صدای انفجار را تایید کرد.

پیش از این خبرگزاری فارس از شنیده شدن انفجار مهیبی در شهر اصفهان در بعداز ظهر امروز خبر داده بود.

به گزارش فارس حدود ساعت ۲:۴۰ دقیقه بعد از ظهر دوشنبه صدای انفجار مهیبی در اصفهان شنیده شد که از خیابان بزرگمهر تا دروازه شیراز به گوش رسیده است.

فارس می‌افزاید در پی تماس مکرر با مسئولان استان اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان وجود صدا انفجار را تایید کرد اما در مورد دلایل آن گفته است که «اطلاع دقیقی در دست نیست و پیگیر موضوع هستیم.»

به گزارش این خبرگزاری سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران استانداری نیز وقوع این صدا را تایید کردند.

با این حال دقایقی پس از انتشار این گزارش، این خبر از روی خروجی خبرگزاری فارس برداشته شد.

ساعتی پس از انتشار خبر خبرگزاری فارس، محمد مهدی اسماعیلی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان، مصاحبه با فارس را تکذیب کرد و گفت: «امروز (دوشنبه) مصاحبه‌ای با هیچ یک از رسانه‌ها در این خصوص انجام نداده‌ام وانتشار این خبر ازقول من، کذب است.»

در همین حال، ایرنا به نقل از مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی اصفهان وقوع انفجار در این شهر را تکذیب کرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: «گزارشی مبنی بر صدای انفجار درسطح شهر به این سازمان ارائه نشده است و انتشار این خبر تکذیب می شود.»

این تایید و تکذیب‌ها در حالی است که رئيس كل دادگستری استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا شنیده شدن صدای يک انفجار در این شهر را تایید کرد.

غلامرضا انصاری در این باره گفت: «حوالی بعد از ظهر صدایی شبیه انفجار شنیده شد اما گزارشی در مورد منشاء آن و حوادث احتمالی در این زمینه از سوی عوامل امنیتی و انتظامی دریافت نكردیم.»

در همین حال وب‌سایت روزنامه فرهنگ آشتی به نقل از «منابع مطلع» که نامی از آنها نبرده، نوشته است، این انفجار در حوالی دروازه شیراز و دانشگاه نظامی اصفهان بیشتر محسوس بوده است.

وب‌سایت این روزنامه به نقل از «یک منبع مطلع» نوشت: «در حوالی دروازه شیراز یعنی محدوده‌ای که شدت انفجار در آن بیشتر حس شده دانشگاه نظامی اصفهان قرار دارد.»
XS
SM
MD
LG