لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۷

وندی شرمن به طور موقت نفر دوم وزارت امور خارجه آمریکا شد


وندی شرمن از سال ۲۰۱۱ ریاست هیات نمایندگی آمریکا در مذاکرات اتمی با تهران را بر عهده دارد.
وندی شرمن از سال ۲۰۱۱ ریاست هیات نمایندگی آمریکا در مذاکرات اتمی با تهران را بر عهده دارد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه ۱۲ آبان اعلام کرد که وندی شرمن، دیپلمات ارشد این وزارتخانه و مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران، به‌ طور موقت به عنوان فرد شماره دو این وزارتخانه منصوب شده است.

خانم شرمن جایگزین ویلیام برنز، معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا می‌شود که ماه گذشته بازنشسته شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره این انتخاب می‌نویسد که به اعتقاد بسیاری از افراد، وندی شرمن یکی از بهترین گزینه‌ها برای سمت معاون وزارت امور خارجه آمریکا محسوب می‌شود چنان‌چه اخیرا نیز او وظیفه نظارت روزانه بر موضوعات مورد توجه این وزارتخانه و سیاست‌های آن را برعهده گرفته است.

این گزارش به نقش خانم شرمن در مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اشاره دارد و می‌گوید که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است او همچنان مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات شش جانبه با ایران خواهد بود.

ویلیام برنز نیز در عین حال که به ریاست بنیاد صلح بین‌المللی کارنگی انتخاب شده است،همچنان در مذاکرات اتمی با ایران، ایفای نقش خواهد کرد.

وندی شرمن که مدیر سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا بوده است، از سال ۲۰۱۱ ریاست هیات نمایندگی آمریکا در مذاکرات اتمی با تهران را بر عهده دارد.

او در یکی از آخرین اظهارنظرات خود پیرامون مذاکرات اتمی با ایران تاکید کرده که اگر احتمالا این مذاکرات به شکست بینجامد، تقصیر آن متوجه ایران خواهد بود چرا که پیشنهادات قدرت‌های جهانی به تهران «عادلانه، قابل اجرا و سازگار با خواسته‌های مطرح شده ایران در رابطه با برنامه اتمی غیرنظامی است».

آسوشیتدپرس می‌نویسد که رقیب وندی شرمن برای در اختیار گرفتن سمت معاون وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن بود که معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید است.

XS
SM
MD
LG