لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۷

سقوط یک هواپیمای نظامی در الجزایر «ده‌ها» کشته بر جای گذاشت


محل سقوط هواپیما منطقه‌ای کوهستانی از استان أم البواقی در شمال شرقی الجزایر عنوان شده است
محل سقوط هواپیما منطقه‌ای کوهستانی از استان أم البواقی در شمال شرقی الجزایر عنوان شده است
گزارش‌های رسیده از الجزایر حاکی است که سقوط یک فروند هواپیمای نظامی در این کشور ده‌ها کشته بر جای گذاشته است.

خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه، ۲۲ بهمن به نقل از رسانه‌های محلی الجزایر نوشت که این هواپیما حامل نیروهای نظامی و اعضای خانواده‌های آنها بوده است که در شرق الجزایر سقوط کرد.

اما درباره تلفات این حادثه هنوز آمار دقیقی وجود ندارد، چنان‌چه رادیو الجزایر تعداد قربانیان حادثه را دست‌کم ۹۹ نفر عنوان کرده که همگی از مسافران هواپیما بوده‌اند در حالی که روزنامه الوطن الجزایر آمار کلی‌تری داده و نوشته است که «ده‌ها» نفر کشته شده‌اند.

روزنامه الوطن با این حال تایید کرده که تعداد مسافران این هواپیمای نظامی بیش از ۱۰۰ نفر بوده است.

در این میان خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون خصوصی النهار در الجزایر گزارش داده که در اثر این حادثه ۱۰۳ نفر کشته شده‌اند.

این خبرگزاری گفته است که هواپیمای یاد شده در منطقه‌ای کوهستانی از استان أم البواقی سقوط کرده است.

استان أم البواقی در شمال شرقی کشور الجزایر واقع است و چنان‌چه در گزارش‌ها آمده است، احتمال دارد که «بادهای قوی و برف» باعث چنین رویدادی شده باشند.

روزنامه الوطن نوع هواپیمای یادشده را هرکولس سی‌-۱۳۰ عنوان کرده که از نواحی بیابانی جنوب الجزایر عازم شهر کنستانتین در شمال شرقی الجزایر بوده است.

هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده که آیا کسی از سرنشینان هواپیما جان سالم به‌در برده است یا نه. با این حال خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی منابع محلی تاکید کرده که همه سرنشینان هواپیما کشته شده‌اند.
XS
SM
MD
LG