لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

فیسبوک و اینستاگرام حساب کاربری دونالد ترامپ را تا پایان دوره ریاست جمهوری مسدود کردند


فیسبوک و اینستاگرام تصمیم گرفته‌اند حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را فعلا به‌طور نامحدود و دست‌کم تا پایان دوران ریاست جمهوری او و انتقال کامل قدرت به جو بایدن رییس جمهور جدید در ۲۰ ژانویه مسدود کنند.

روز پنجشنبه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در پیامی که در این شبکه منتشر شد نوشت: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که استفاده رییس جمهور از شبکه اجتماعی ما در این دوران انتقال قدرت ریسک بسیار بزرگی دارد.»

فیسبوک و اینستاگرام بعدازظهر روز چهارشنبه و همزمان با یورش شماری از هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا اعلام کردند که به دلیل پخش ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا درباره تقلب در انتخابات حساب کاربری او در این شبکه اجتماعی را به مدت ۲۴ ساعت مسدود کرده است. آقای ترامپ شواهدی در تایید ادعایش ارائه نکرده است.

شبکه اجتماعی توئیتر و اسنپ نیز روز چهارشنبه به طور موقت حساب کاربری دونالد ترامپ را مسدود کردند. همزمان با هجوم بخشی از طرفداران خشن دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در بعدازظهر روز چهارشنبه نهادهای مدافع حقوق مدنی از شبکه‌های اجتماعی خواستند که حساب کاربری رییس جمهوری آمریکا را مسدود کنند.

شبکه‌های اجتماعی تحت فشار قرار گرفته‌اند که انتشار اخبار بدون مدرک و مطالب تحریک‌آمیز مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را حتی از سوی شخص رییس جمهور این کشور کنترل کنند.

آقای ترامپ و هوادارانش از ماه‌ها پیش در مورد تقلب در انتخابات ادعاهایی را بدون ارائه مدرک منتشر کرده‌اند و این کارزار تبلیغاتی یکی از عوامل اصلی بسيج و تجمع هواداران او در شهر واشینگتن بود که به یورش آنها به ساختمان کنگره همزمان با بررسی و تصویب نتایج آرا انتخابات ریاست جمهوری منجر شد.

آقای ترامپ بعد از ظهر روز چهارشنبه در یک سخنرانی ضمن تکرار ادعاهای مربوط به تقلب در انتخابات از هوادارانش خواست به خانه بازگردند. او این ویدئو را در فیسبوک، توئیتر و یوتیوب منتشرکرد، ولی هر سه شبکه اجتماعی به فاصله کوتاهی این ویدئو را حذف کردند.

شرکت فیسبوک در گذشته از سوی اعضای کنگره و حتی کارکنان خود این شرکت در مورد واکنش نشان ندادن به مطالب تحریک آمیز و ادعاهای دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رويترز؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG