لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

هیلی: ايران با مخفی شدن پشت پايبندى تكنيكى به برجام، محدوديت‌های دیگر را نقض می‌كند


نیکی هیلی ایران را متهم کرده است که شورای امنیت را به «بازی گرفته» است.
نیکی هیلی ایران را متهم کرده است که شورای امنیت را به «بازی گرفته» است.

نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه از شورای امنیت خواسته تا رویکرد جدی‌تری در قبال ایران اتخاذ کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، خانم هیلی در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد دربارهٔ منطقه خاورمیانه تأکید کرده‌است، ایران پشت ادعای پایبندی تکنیکی به توافق هسته ای (برجام) پنهان شده، در حالی که گستاخانه دیگر محدودیت‌ها در (قبال اقداماتش) را نقض می‌کند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل همچنین ایران را متهم کرده‌است که شورای امنیت را به «بازی گرفته» است.

خانم هیلی همچنین تأکید کرده‌است: ایران پیوسته نسبت به قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص حمایت این کشور از تروریسم و منازعات منطقه‌ای بی‌اعتنا بوده‌است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین از شورای امنیت خواسته‌است تا رویکردی مانند دولت دونالد ترامپ در قبال ایران در پیش بگیرد و به همه جنبه‌های آنچه که وی «رفتارهای تهاجمی، بی‌ثبات کننده و غیرقانونی» ایران خواند، بپردازد.

نیکی هیلی در اظهارات خود به فهرستی از اقدامات ایران در منطقه اشاره کرده و خواستار مقابله با آزمایش‌های موشکی این کشور شده‌است.

وی در ادامه گفته‌است: وقتی یک حکومت سرکش در مسیر (ساخت) موشک‌های بالیستیک قرار می‌گیرد، این به شما می‌گوید که شما به زودی یک کره شمالی دیگر خواهید داشت.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در ادامه گفته است، شورای امنیت اکنون این فرصت را داردکه رویکرد خود در قبال ایران تغییر دهد.

خانم هیلی تاکید کرده است: من صمیمانه امیدوارم (شورای امنیت) از فرصت استفاده کرده و نه تنها از قطعنامه های خود بلکه از صلح و امنیت و حقوق بشر در ایران حمایت کند.

در حالی خانم هیلی از شورای امنیت خواسته است که رویکردی مانند دولت امریکا در پیش بگیرد که هفته گذشته دونالد ترامپ گفت که در چارچوب راهبرد جدیدش در قبال ایران، و بر پایه اطلاعات متقنی که در اختیارش قرار گرفته، قادر به تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای نیست.

او هشدار داده بود، اگر نتوانیم با همکاری کنگره و متحدان‌مان به راه حلی برای این موضوع دست یابیم، از توافق هسته‌ای کناره خواهیم گرفت.

آقای ترامپ و دولتش «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران» را شاهدی بر عدم پایبندی تهران به توافقی می‌دانند که قرار است مشارکت ایران در صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی را در پی داشته باشد.

ایران اتهام آمریکا در خصوص مداخله در منطقه و دست زدن به اقدامات بی ثبات کننده را رد می کند.

XS
SM
MD
LG