لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۳

رئیس گمرک ایران: ترخیص ۱۱ کانتینر آلات موسیقی متوقف شده است


رئیس گمرک ایران می‌گوید محموله ۱۱ کانتینر آلات موسیقی برند یاماها که از سال ۱۳۹۸ در گمرک بوشهر مانده است اجازه ترخیص نخواهد یافت.

خبرگزاری «تسنیم» نزدیک به سپاه پاسداران در روزهای اخیر در گزارشی دربارهٔ احتمال ترخیص این محموله هشدار داده و نوشته بود که «بازرسی گمرک ایران به‌صورت تمام‌قد به این ماجرا ورود کرده» تا جلوی ترخیص آن را بگیرد.

این خبرگزاری همچنین از نگرانی مسئولان گمرکی نسبت به آسیب دیدن محموله آلات موسیقی در شرایط آب‌وهوایی گمرک بوشهر انتقاد کرده بود.

تسنیم روز ۹ آذر در این رابطه با مهدی میراشرفی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس گمرک ایران، گفت‌وگو کرده و او گفته است که «این کالا جزو کالاهای گروه چهاری است که ورود آن به کشور ممنوع است اما به استناد برخی آرا مراجع قضائی قرار بوده که با پرداخت دو برابر حقوق و عوارض ترخیص شود».

مهدی میراشرفی افزوده است که «در حال حاضر جلوی ترخیص این کالاها گرفته شده و مرجع قضایی صادرکننده حکم آن را متوقف کرده است. در نتیجه هم‌اکنون این آلات موسیقی متوقف هستند و باید آن چیزی که قانون تعیین کرده‌است، در این خصوص اجرا شود، مگر این‌که حکم جدیدی برای آن صادر شود».

هنر موسیقی در ایران پس از انقلاب بهمن ۵۷ مانند بسیاری از حوزه‌های هنری دیگر با محدودیت‌های زیادی از جمله عدم نمایش سازهای موسیقی در تلویزیون جمهوری اسلامی و آواز خواندن زنان روبه‌رو شده است. در پی افزایش این محدودیت‌ها در چهار دهه گذشته آلات موسیقی در فهرست گروه چهار گمرک قرار گرفته است. این گروه شامل کالاهایی می‌شود که واردات آن به کشور ممنوع است.

XS
SM
MD
LG