لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۵

آمار رسمی کرونا در ایران: افزایش مرگ و میر، هشدار وزیر بهداشت


با مرگ ۸۱ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا، تعداد قربانیان این بیماری طبق آمارهای رسمی به ۷ هزار ۸۷۸ نفر رسید.

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت که روز دوشنبه ۱۲ خرداد آمار روزانه کرونا در ایران را اعلام می‌کرد، همچنین از شناسایی ۲ هزار و ۹۷۹ نفر بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت تعداد کل بیماران در کشور به ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز همچنین از بهبودی ۱۲۱ هزار و ۴ نفر از بیماران خبر داد و گفت ۲۵۷۸ نفر از بیماران، تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

مرگ ۸۱ نفر دیگر بر اثر کرونا طی شبانه‌روز گذشته در آمار رسمی در حالی است که این آمار برای روز گذشته ۶۳ نفر بود.

آمار وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وزارت بهداشت را به پنهانکاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پیش از این در گزارشی تعداد جان‌باختگان را دو برابر و تعداد مبتلایان را ۸ تا ۱۰برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرد.

وزیر بهداشت: دقیقه ۹۰ گل می‌خوریم

وزیر بهداشت ایران با انتقاد از عادی‌‌انگاری کرونا گفت: «با این روالی که اکنون می‌بینم، ما دقیقه ۹۰ از گوشه‌های زمین گل خواهیم خورد».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سعید نمکی که روز دوشنبه ۱۲ خرداد به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، با تشریح سفرش به مشهد در طول پرواز و همچنین حضورش در صحن حرم «امام رضا» به خاطر رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی «غصه خورده» است.

این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که آقای نمکی در جریان سفر به مشهد گفته بود که «دخالتی در ساعات بازگشایی صحن» حرم نخواهد کرد و نگران بازگشایی صحن نیست.

آقای نمکی در سخنان امروز خود با تاکید بر اینکه نگرانی‌اش را به اطلاع رئيس‌ جمهور رسانده، گفت: «در استان های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، هرمزگان گرفتار پیک هستیم».

سعید نمکی همچنین با اشاره به افزایش آمار کرونا در تهران گفت اگر وضعیت استمرار پیدا کند، «مرگ‌ها می‌تواند دوباره سه رقمی شود».

منظور وزیر بهداشت این است که تعداد قربانیان در طول یک روز به بیش از ۱۰۰ نفر برسد. در روزهای اخیر آمار رسمی قربانیان در ایران در طول یک روز دو رقمی بوده است.

ورود به اورامانات ممنوع شد

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفته است از روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد تا شنبه ۱۷ خرداد ورود گردشگران و افراد غیربومی به منطقه اورامانات ممنوع است.

به گزارش ایرنا این تصمیم در پی افزایش کرونا در استان کرمانشاه اتخاذ شده است.

به گفته استاندار کرمانشاه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر در این استان فوت کرده‌اند و ۲۰۷ بیمار جدید شناسایی شده است.

XS
SM
MD
LG