لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

شمخانی: تحریم خامنه‌ای همه «دلباختگان انقلاب اسلامی» در جهان را بسیج می‌کند


علی شمخانی به مقام‌های غربی تلویحا توصیه کرده که کتاب خاطرات خامنه‌ای را بخوانند.
علی شمخانی به مقام‌های غربی تلویحا توصیه کرده که کتاب خاطرات خامنه‌ای را بخوانند.

علی شمخانی در یادداشتی که با عنوان «نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی» در خبرگزاری ایرنا منتشر کرده، هشدار داده است که تحریم رهبر جمهوری اسلامی از سوی آمریکا، می‌تواند به «بسیج سراسری دلباختگان انقلاب اسلامی» منجر شود.

در ادبیات رسانه‌ای جمهوری اسلامی از آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان «رهبر جهان اسلام» یا «رهبر مسلمین جهان» هم یاد می‌شود.

آقای شمخانی نیز متاثر از همین ادبیات نوشته است که «رهبر جمهوری اسلامی در سراسر منطقه نفوذ دارد» و مدعی شده که بسیاری از مسلمانان جهان، «جمهوری اسلامی را تنها تکیه‌گاه واقعی خود قلمداد می‌کنند».

به نوشته دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، کشورهای غربی دچار خطای راهبردی شده‌اند و «تهدید ایران» را مساوی با «تهاجم به آرمان‌ها و هویت میلیون‌ها مسلمان انقلابی و عاشق در سراسر جهان» دانسته است.

آقای شمخانی با این مقدمه به کشورهای غربی هشدار داده که رویکرد جدیدشان می‌تواند موجب فروپاشی نظم نوین جهانی شده و در ادامه تهدید کرده که اقدامات مقابله‌ای ایران، مشمول «حامیان و همراهان» آمریکا در منطقه و جهان نیز می‌شود.

او همچنین گفته است کشورهای غربی درک درستی از مولفه «نفوذ معنوی» ندارند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، نیز روز چهارشنبه پنجم تیرماه در جلسه هیات دولت با اشاره به موضوع «نفوذ معنوی رهبر جمهوری اسلامی» از تحریم او توسط دولت آمریکا انتقاد کرده و گفته است: «رئیس‌جمهور آمریکا با اعتقاد مسلمان‌ها، مسأله مرجعیت و ولایت و رهبری که رهبر معنوی، فقهی و فتوایی مردم است، آشنا نیست».

این سومین یادداشت شمخانی در روزهای اخیر است که در رسانه‌های داخل ایران منتشر می‌شود که رویه‌ای تازه از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران محسوب می‌شود.

او همچنین در این یادداشت از عنوان «نماینده ولی‌فقیه» استفاده کرده که تازگی دارد. علی شمخانی، یکی از دو نماینده خامنه‌ای در شورای عالی امنیت ملی ایران است که به طور معمول در رسانه‌ها با عنوان «دبیر شورای عالی امنیت ملی» معرفی می‌شود.

آقای شمخانی در بخش پایانی این یادداشت، کتاب «خون دلی که لعل شد» را برای مطالعه پیشنهاد کرده است.

کتاب «خون دلی که لعل شد»، شامل خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای است و ماه گذشته توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده است. این کتاب، ترجمه کتابی است با عنوان « إنّ مع الصّبر نصراً» که سال ۱۳۹۷ توسط سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا، وب‌سایت خامنه‌ای / ر.ح / ک.ر

XS
SM
MD
LG