لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۳

ناکامی کشتی فرنگی ایران در امیدهای جهان


 شاگردان حمید باوفا در هیچ وزنی موفق نشدند به فینال صعود کنند. 
شاگردان حمید باوفا در هیچ وزنی موفق نشدند به فینال صعود کنند. 

تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران با کسب سه مدال برنز و عنوان چهارمی تیمی، به کار خود در رقابت‌های امیدهای جهان پایان داد.

این مسابقات در لهستان برگزار شد و شاگردان حمید باوفا در هیچ وزنی موفق نشدند به فینال صعود کنند.

گرجستان ۵۱ امتیازی شد و با فاصله‌ای نزدیک نسبت به روسیه توانست عنوان قهرمانی را نصیب خود کند. ترکیه هم روی سکوی سوم ایستاد.

در این میان، خبرگزاری ایسنا نتایج امیدهای فرنگی را "ضعیف و دور از انتظار" ارزیابی کرده است. این در حالیست که امسال کشتی فرنگی ایران در تمام رده‌های مسابقات جهانی، بالاتر از کشتی آزاد ایستاده بود.

حمید باوفا چهار ماه قبل با تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی فنلاند، برای اولین بار ایران را به قهرمانی رساند. در لهستان اما نتایج کاملاً متفاوت بود.

در ۵۹ کیلوگرم، میثم دلخانی ابتدا سانچز کوبایی را شکست داد اما به نماینده ژاپن باخت.

میثم دلخانی در گروه بازنده‌ها، کرامر آلمانی را شکست داد اما با پذیرش شکست در برابر اسپاسوف از بلغارستان، از دور رقابت‌ها کنار رفت. ماسوتو کاوانا از ژاپن روی سکوی نخست این وزن ایستاد.

در ۶۶ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد قهرمان جوانان جهان، به فاصله چهار ماه توانست دومین نشان جهانی‌اش را کسب کند. او این بار روی سکوی سوم ایستاد. شماگی بولکوادزه از گرجستان قهرمان شد.

امین کاویانی‌نژاد در مقابل هندوستان، قرقیزستان و ژاپن پیروز شد. در نیمه نهایی به آلن میرزویان از روسیه باخت و در دیدار رده‌بندی، حریف قزاقستانی را شکست داد.

در ۸۰ کیلوگرم، مهدی ابراهیمی مغلوب بورهان آکبوداک قهرمان این وزن از ترکیه شد. او در گروه بازنده‌ها نیز نتوانست از سد نماینده بلاروس بگذرد.

در فوق سنگین، امین میرزازاده بر حریفانی از هند، قزاقستان و مصر غلبه کرد اما از پاتاریدزه گرجستانی و کنیستائوتاس لیتوانیایی شکست خورد تا پنجم شود. عنوان قهرمانی به سرگئی سمنوف از روسیه رسید.

فرشاد بلفکه در وزن ۷۱ کیلوگرم مقابل کروموف از بلغارستان به برتری رسید اما در برابر دانیل کاتاراگا، نفر پنجم بزرگسالان جهان از مولداوی شکست خورد.

فرشاد بلفکه که خود نفر اول انتخابی تیم ملی بزرگسالان است، در مرحله شانس مجدد با عبور از سد رقبای اوکراینی و ایتالیایی به مدال برنز رسید.

در ۷۵ کیلوگرم نیز پیام بویری توانست یکی از سه نشان برنز ایران را به گردن بیاویزد. او نماینده کشور میزبان، رقیب دانمارکی و حریف قزاقستانی را برد اما در مقابل نایب قهرمان گرجستانی این وزن تن به شکست داد.

مهدی فلاح و امیرحسین حسینی، دیگر نمایندگان ایران در روز نخست این رقابت‌ها بودند که با شکست مقابل رقبا حذف شدند.

ایران در حالی از راهیابی به فینال تمام وزن‌ها بازماند که ایوان هوکلک از کرواسی و ماتی کوزمانن از فنلاند توانستند روی سکوی دوم بایستند.

روسیه و گرجستان چهار فینالیست داشتند. نمایندگان مجارستان و ترکیه هم در دو وزن به فینال رسیدند.

کشتی ایران حالا چشم انتظار برگزاری مسابقات کشتی آزاد است تا بتواند سهمی از نشان‌های طلا داشته باشد.

XS
SM
MD
LG