لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا از مرز یک میلیون عبور کرد


ایتالیا روز چهارشنبه ۲۱ آبان با عبور از مرز یک میلیون مبتلا به ویروس کرونا مکزیک را پشت سر گذاشت و به فهرست ده کشوری پیوست که بیش از همه از شيوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۳ هزار مورد جدید از ابتلا را ثبت کرده و به این ترتیب تعداد مبتلایان در این کشور از ماه فوریه تاکنون به یک میلیون و ۲۸ هزار نفر رسیده است.

آمارهای رویترز نشان می‌دهد که بیش از دو سوم تمامی موارد ابتلا به ویروس کرونا مربوط به ۱۰ کشوری است که در صدر این فهرست قرار دارند. آمریکا بیشترین آمار ابتلا در جهان را دارد و چهار کشور اروپایی از جمله روسیه، ایتالیا، بریتانیا و اسپانیا هم در میان ده کشوری هستند که بالاترین رقم ابتلا در سطح جهان را دارند.

طبق آمارهای وزارت بهداشت ایتالیا، تاکنون ۴۲ هزار و ۹۵۲ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند و از این نظر ایتالیا در میان کشورهای اروپایی پس از بریتانیا در ردیف دوم قرار دارد. ایتالیا در عین حال در میان کشورهای اروپایی با رقم ۴.۱۸ بالاترین ضریب مرگ و میر به نسبت تعداد مبتلایان را دارد. ضریب مرگ و میر به نسبت مبتلایان در آمریکا ۲.۳۳ درصد است.

تعداد موارد ابتلای روزانه در ایتالیا طی هفته اخیر به طور متوسط به ۳۴ هزار نفر رسیده است. در همین بازه زمانی موارد مرگ و میر روزانه حدود ۴۵۵ نفر بوده و به نظر می‌رسد که این رقم در حال افزایش است.

وزارت بهداشت ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که ۶۲۳ نفر طی یک روز گذشته بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین رقم از ۶ آوریل امسال تاکنون است.

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که به ازای هر ده هزار نفر از جمعیت ایتالیا حداقل ۱۷۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و حداقل ۷ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آمارهایی که خبرگزاری رویترز جمع‌آوری کرده تا روز سه‌شنبه ۲۰ آبان بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر اروپا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. علی‌رغم امیدواری به تولید سریع واکسن، نهادهای بهداشتی کشورهای اروپایی پیش‌بینی می‌کنند که با سردتر شدن هوای این قاره تعداد تلفات افزایش یابد.

باوجودی که اروپا فقط ۱۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد حدود یک چهارم از موارد مرگ و میر در سطح جهان که اکنون به ۱.۲ میلیون نفر رسیده در کشورهای اروپایی روی داده و بیمارستان‌ها و شبکه بهداشت و درمان این کشورها به شدت تحت فشار قرار دارد.

آمارهای خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۵۱.۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱.۲۷۶ میلیون نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

XS
SM
MD
LG