لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۹

کارنامه تیرماه ۹۸

تازه‌ترین رویدادهای صنفی و کارگری ایران در تیر ماه ۹۸ را هر روز در اینجا دنبال کنید.

۲۲:۰۱ ۱۱.۴.۱۳۹۸

پرداخت بخشی از دستمزدهای معوقه کارگران سد سیکان در استان ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام روز سه شنبه اعلام کرد که بخشی از دستمزدهای معوقه کارگران پیمانکار پروژه سد سیکان پس از دو سال پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، شکراله شیرخانی با اشاره به اینکه شرکت پیمانکار جهاد نصر،‌پروژه احداث این سد را در دست داشته است،‌ افزود: معوقات مزدی ۶۱ تن از دی سال ۹۶ پرداخت نشده بود.

بر اساس این گزارش،‌ سد مخزنی سیکان در آبان سال ۸۹ با هدف تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی پایین‌دست، کلنگ‌زنی شد که به علت تامین نشدن اعتبار کافی، عملیات اجرایی آن تعطیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت که دستمزد دی ماه کارگران سد سیکان پرداخت شد و افزود: در روزهای آتی، مابقی معوقات پرداخت می شود.

در سالیان اخیر،‌ پرداخت نشدن دستمزد کارگران در مناطق مختلف ایران،‌اعتراض آنان را به دنبال داشته است.

۲۱:۵۳ ۱۱.۴.۱۳۹۸

سفره خالی کارگران و بازنشستگان؛‌ «خرید گوشت،‌ رویایی دست نیافتنی است»

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته تهران گفت: گرانی‌ها در سال ۹۷ باعث شده بود که سفره کارگران و بازنشستگان خالی بماند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،‌ مهدی مجیدی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند و باید با حقوق ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان امورات زندگی خود و اعضای خانواده‌شان را بگذرانند، افزود در زمانی که گوشت، کیلویی ۱۴۰ هزار تومان است، بازنشستگان باید آن را در خواب ببینند و خرید گوشت برای بازنشستگان، رویایی دست نیافتنی است.

او اشاره کرد: بازنشستگان بنا بر توصیه پزشکان باید مصرف پروتئین و لبنیات را در زندگی روزمره داشته باشند. اما به دلیل گرانی روزافزون کالاهای اساسی، شاهدیم که گوشت و لبنیات جایی در سفره بازنشستگان ندارد.

آقای مجیدی همچنین با اعلام اینکه هرگاه بحث افزایش دستمزد کارگران مطرح می‌شود؛ بهانه‌های بسیاری ‌آورده می شود تا دستمزد کارگران و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه نشود، گفت: سئوال ما از تمامی کسانی که با افزایش دستمزد مخالفت می‌کردند این است که مگر خودشان در این مملکت زندگی نمی‌کنند و از گرانی‌ها و تورم خبر ندارند که بدین اندازه با افزایش دستمزد مخالفت می‌کنند؟

۲۱:۵۲ ۱۱.۴.۱۳۹۸

هزینه سبد معیشت کارگران تنها در یک ماه ۵۷۵ هزار تومان افزایش یافته است

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار اعلام کرد که هزینه سبد معیشت کارگران در ایران در اردیبهشت سال جاری نسبت به یک ماه قبل از آن حدود ۵۷۵ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرامرز توفیقی با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی هزینه‌های زندگی کارگران نسبت به اسفند سال گذشته گفت: میزان سبد حداقلی در اسفند، حدود سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود. اما این سبد در حال حاضر، به شش میلیون و ۴۸۲ هزار تومان در پایان اردیبهشت ماه رسیده است.

حداقل دستمزد ماهانه کارگران در سال جاری،‌یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است.

پیش از این، ‌تشکل‌های مستقل کارگری مانند اتحادیه آزاد کارگران ایران و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه خواستار تعیین حداقل دستمزد هفت میلیون تومانی شده بودند.

XS
SM
MD
LG