لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۸

خبرخوان پنجشنبه ۱۱ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در یازدهمین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۱:۵۵ ۱۱.۵.۱۳۹۷

وزیر دفاع اسرائیل: وضع سوریه به حالت گذشته بازگشته است

وزیر دفاع اسرائیل از تسلط دوباره ارتش سوریه بر مناطق مرزی جولان با اسرائیل و «آرام شدن دوباره مرزها» استقبال کرد و گفت از نظر اسرائیل وضع سوریه به حالت گذشته بازگشته است.

آویگدور لیبرمن روز پنجشنبه ۱۱ مرداد افزود که با تسلط دوباره ارتش بشار اسد در جولان، اسرائیل با «یک آدرس مشخص، یک مسئول و یک قدرت مرکزی» در مرزهای خود سر و کار دارد.

وزیر دفاع اسرائیل این را نیز گفت که اگر سوریه توافق سال ۱۹۷۴ را رعایت کند، نگذارد که سوریه به جبهه مقدم ایران علیه اسرائیل مبدل شود و محلی برای انتقال جنگ‌افزار برای حزب‌الله لبنان نباشد، اسرائیل کاری به سوریه ندارد.

۲۱:۱۴ ۱۱.۵.۱۳۹۷

تظاهرات اعتراضی به تهران کشیده شد

ویدئوهای دریافتی از تهران نشان می‌دهد که پنجشنبه عصر دستکم یک تظاهرات در پایتخت در مسیر چهار راه ولیعصر به سمت میدان امام حسین انجام شده است.

بر اساس یکی از ویدئوها، تظاهرکنندگان که تعداد آنها به چند صد نفر می‌رسد در پیاده‌رو و خیابان ولیعصر در حال راهپیمایی هستند و یک سطل زباله نیز به آتش کشیده شده است.

معترضان در حالی که مشت‌های خود را گره کرده‌اند شعار می‌دهند: «توپ، تانک، فشفشه/ آخوند باید گم بشه».

در دور تازه اعتراض‌های خیابانی در ایران که از اول هفته جاری آغاز شده است، تهران تا حدودی آرام بود ولی شهرهای اصفهان، شیراز و گوهردشت کرج شاهد اعتراض‌های گسترده بوده است.

ویدئو تجمع اعتراضی در تهران
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:25 0:00

۱۹:۵۹ ۱۱.۵.۱۳۹۷

شورای جهانی طلا: تقاضای برای سکه و شمش طلا در ایران دو برابر شد

شورای جهانی طلا در گزارشی که روز پنجشنبه ۱۱ مرداد منتشر کرده است، می‌گوید که از زمان خروج آمریکا از برجام، تقاضا برای سکه و شمش طلا در ایران دو برابر شده است.

ایالات متحده آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت امسال از برجام خارج شد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوی این کشور، از بازگشت تحریم‌های ایران خبر داد.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، به دنبال خروج آمریکا از برجام، افت چشمگیر ارزش پول ملی و بی‌ثبانی اقتصادی، تقاضا برای سکه و شمش طلا در ایران طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی دو برابر شده و به ۱۵.۲ تن رسیده که از سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ تاکنون بی‌سابقه است.

این آمار در حالی است که روند تقاضا برای سکه و شمش طلا در سطح جهان تغییر زیادی نداشته است.

۱۹:۱۸ ۱۱.۵.۱۳۹۷

ارسال «فهرست کامل» دریافت‌کنندگان ارز دولتی به وزارت اقتصاد

بانک مرکزی ایران می‌گوید که «فهرست کامل» دریافت‌کنندگان ارز دولتی از ۲۲ فروردین امسال تاکنون را به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کرده است.

خبرگزاری‌های ایران گفته‌اند که این نامه دیروز از سوی عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی، و پس از دستور رئیس‌جمهوری ایران برای وزیر اقتصاد فرستاده شده است.

فهرست یاد شده هنوز منتشر نشده است.

دولت روحانی از فروردین امسال، دلار را تک نرخی اعلام و قیمت آن را «۴۲۰۰ تومان» تعیین کرد. با این حال در ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی مبنی بر واردات کالا با ارز دولتی و فروش آن به نرخ آزاد از سوی واردکنندگان منتشر شده است.

دولت و قوه قضائیه ایران می‌گویند که قرار است با واردکنندگان متخلفان برخورد شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، هفته پیش گفت که فقط در سه ماه نخست امسال ۵۰ میلیارد دلار برای ثبت سفارش کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته است.

۱۹:۰۴ ۱۱.۵.۱۳۹۷

ظریف درباره مذاکره با آمریکا: دیدار برای دیدار معنا ندارد

وزیر خارجه ایران که برای امضای اسناد الحاق ایران به «پیمان مودت و همکاری اتحادیه جنوب شرق آسیا» به سنگاپور رفته است، گفته که هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مایک پمپئو، همتای آمریکایی‌اش، در حاشیه اجلاس آ.سه.آن ندارد.

محمدجواد ظریف گفته که ایران با آمریکا کم دیدار نداشته، «اما دولت کنونی نشان داده که به تعهدات خود پایبند نیست و دیدار برای دیدار معنا ندارد و آمریکایی‌ها باید نشان دهند که دیدارها به توافقی منجر می‌شود که این توافق‌ها رعایت می‌شود».

اشاره این مقام ایرانی به اظهارات روز هشتم مرداد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، است که برای دیدار با حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش، اعلام آمادگی کرده بود.

آقای ترامپ روز ۱۸ اردیبهشت از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و گفت که تحریم‌های شدیدی علیه تهران وضع خواهد کرد.

آمادگی ترامپ برای دیدار با رهبران ایران و مذاکره برای دستیابی به توافق تازه با پاسخ منفی تهران روبرو شده است.

۱۸:۰۷ ۱۱.۵.۱۳۹۷

دو مظنون سرقت مدال ریاضی کوچر بیرکار شناسایی شدند

خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد از شناسایی دو مظنون به سرقت مدال ریاضیدان کرد ایرانی خبر داد.

طبق این گزارش، ماموران امنیتی محل برگزاری اعطای این جایزه معتبر با مرور و بررسی دوربین‌های مدار بسته تاکنون دو نفر را در این ارتباط شناسایی کرده‌اند.

هنوز از هویت این افراد و مدال مسروقه دکتر کوچر بیرکار خبری در دست نیست.

۱۶:۴۰ ۱۱.۵.۱۳۹۷

مرگ بیش از هزار نفر در تصادف رانندگی در ۴۵ روز گذشته

خبرگزاری مهر به نقل از فرمانده پلیس راه کشور خبر که «طی ۴۵ روز گذشته یک هزار و ۱۸۰ نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌ و ۳۰ هزار نفر هم مجروح شده‌اند».

به گفته این مقام پلیس، آمار تصادف در جاده ها در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گفته محمدحسین حمیدی، دلیل نزدیک به نیمی از این تصادفات «واژگونی وسیله نقلیه به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده است».

۱۶:۳۵ ۱۱.۵.۱۳۹۷

مردم ساری هم تجمع اعتراضی برگزار کردند

۱۶:۰۱ ۱۱.۵.۱۳۹۷

مانع جدید بانک مرکزی آلمان برای انتقال پول نقد به ایران

سه هفته پیش روزنامه‌های آلمان خبر دادند، دولت ایران در نظر دارد مبلغ ۳۲۰ میلیون یورو پول نقد از حساب خود در بانک «تجارت اروپا - ایران» معروف به بانک ای‌آی‌اچ (Eihbank) در شهر هامبورگ برداشت و آن را با هواپیما به تهران منتقل کند. حال بانک مرکزی آلمان در دستورالعملی یادآور شده تا اطمینان کامل حاصل نشود که این مبلغ صرف چه اموری در ایران خواهد شد، انتقال پول‌ها صورت نمی‌گیرد.

۱۵:۲۷ ۱۱.۵.۱۳۹۷

ویدئویی دیگر از مقابل ساختمان شهرداری مشهد

حضور نیروهای ضد شورش در مشهد، پنج‌شنبه، ۱۱ مردادماه

بیشتر

XS
SM
MD
LG