لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

خبرخوان دوشنبه ٢٢ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست و دومین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۱۸:۵۱ ۲۲.۵.۱۳۹۷

تسلا با سرمایه سعودی‌ها خصوصی می‌شود

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا اعلام کرد که با صندوق عمران ملی عربستان سعودی برای خصوصی کردن این شرکت مذاکره کرده اما هنوز توافق نهایی حاصل نشده است.

مدیرعامل شرکا خودروهای الکتریکی تسلا شش روز پیش خبر داده بود که منابع لازم برای تبدیل شرکت از سهام عام به یک شرکت خصوصی را تامین کرده است.

درصورت تبدیل تسلا به شرکت خصوصی سهامداران نمی‌توانند سهم خود را در بورس خرید و فروش کنند.

صندوق عمران عربستان سعودی که متعلق به دولت است، هم‌اکنون ۵ درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد.

۱۸:۲۰ ۲۲.۵.۱۳۹۷

وزیر شیلات نروژ پس از سفر به ایران مجبور به استعفا شد

وزیر شیلات نروژ که بدون اطلاع دولت این کشور به ایران و چین سفر کرده بود، روز دوشنبه مجبور به استعفا شد.

پر سندبرگ، ۵۸ ساله، ماه ژوییه امسال به همراه دوست دختر ایرانی‌تبار خود برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود. وی سفری هم در ماه مه به چین داشته است. اعضای دولت نروژ مطابق مقررات برای سفر شخصی به کشورهای دیگر باید به دولت اطلاع دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که پس از بازگشت وزیر شیلات از ایران سازمان امنیت نروژ گوشی وی را برای وارسی امنیتی تحویل گرفته است تا از هک نشدن آن اطمینان یابد.

۱۷:۴۱ ۲۲.۵.۱۳۹۷

علی مطهری از نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر ایران انتقاد کرد

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران، با انتقاد از نامه اخیر رئیس قوه قضائیه به رهبر جمهوری اسلامی ایران برای اقدامات ویژه در برخورد با اخلالگران اقتصادی گفت نباید به هر بهانه‌ای به حکم حکومتی متوسل شویم.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به تازگی در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای از او خواست تا اجازه داده شود با کسانی که اخلالگر و مفسد اقتصادی خوانده شده‌اند، خارج از روند عادی و در دادگاهی ویژه رسیدگی شود. رهبر ایران هم با این درخواست موافقت کرد.

در واکنش به این نامه آقای مطهری نوشته‌است که قوه قضائیه می‌توانست از راه لایحه یا طرح دوفوریتی به خواسته‌اش برسد و نباید کاری می‌کرد که به گفته او مجلس را دور بزند. به نوشته آقای مطهری اگر لازم است برای مدت موقت، قوانین خاص مغایر قوانین موجود داشته باشیم این استجازه باید از مجلس انجام شود.

۱۷:۳۸ ۲۲.۵.۱۳۹۷

«وضعیت قرمز» در ۱۰ استان از نظر آمار طلاق

حبیب‌الله مسعودی فرید
حبیب‌الله مسعودی فرید

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، روز دوشنبه در آیین افتتاح «مرکز جامع مراقبت از خانواده» (سامانه تصمیم) بهزیستی کرمانشاه با اشاره به ثبت ۱۷۰ هزار طلاق طی سال گذشته در کشور گفت: «۱۰ استان از نظر آمار طلاق در وضعیت قرمز قرار دارد.»

وی افزود: «کرمانشاه، ششمین استانی است که این مرکز در آن افتتاح شده‌است.»

۱۷:۱۳ ۲۲.۵.۱۳۹۷

روند حذف حمل‌ونقل هوایی از سبد خانوارهای ایرانی

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه با تغییر نرخ تسعیر ارز، قیمت بلیت ایرلاین‌های خارجی به دو برابر می‌رسد، گفت: «با افزایش قیمت‌ها حمل و نقل هوایی از سبد برخی از خانوارها حذف می‌شود.»

۱۶:۴۵ ۲۲.۵.۱۳۹۷

استانداری تهران با درخواست احمدی‌نژاد مخالفت کرد

به گزارش ایرنا، بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: «استانداری تهران با درخواست محمود احمدی‌نژاد» برای برگزاری تجمع به دلیل فقدان شرایط قانونی مخالفت کرد.»

محمود احمدی‌نژاد چندی پیش در صفحه تلگرام خود خواستار برگزاری تجمع شده بود.

۱۶:۰۵ ۲۲.۵.۱۳۹۷

اژ‌ه‌ای: قضات دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی تعیین شده‌اند

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد قضات دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی تعیین شده‌اند.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه در جلسه روز دوشنبه شورای عالی قضایی برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی شش دادگاه ویژه مقرر شده است.

وی افزود در این شورا تاکید شد قضاتی «با سابقه‌ حداقل بیست سال کار» در این دادگاه‌ها منصوب شوند و کار ابلاغ حکم به این قضات آغاز شده است.

رئیس قوه قضاییه، در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی خواستار سرعت در رسیدگی به جرایم اقتصادی شده بود که مورد موافقت قرار گرفت.

۱۵:۴۶ ۲۲.۵.۱۳۹۷

تکذیب بازداشت یک عضو شورای شهر تهران

پس از آنکه برخی منابع خبری در ایران، به نقل از یک مقام استانداری تهران از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر تهران به دلیل «تبانی، سوءاستفاده از موقعیت شغلی و اعمال خارج از ضوابط قانونی» خبر دادند، انصاف نیوز به نقل از حسن رسولی، عضو شورای شهر پایتخت این خبر را رد کرد.

در گزارشی که از جمله توسط خبرگزاری مهر و باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده بود، آمده است که ۹ نفر از اعضاهای شوراهای اسلامی شهر در استان تهران به اتهام «ارتشا و تبانی در معاملات شهرداری» بازداشت شده‌اند.

این گزارش می‌افزود که ۶ تن نیز به دلیل جعل مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت، سلب عضویت شده‌اند.

مهر کمی بعد موضوع بازداشت یک عضو شورای شهر تهران را از گزارش خود حذف کرد ولی این موضوع همچنان در گزارش‌های دیگری منابع خبری دیده می‌شود.

۱۵:۳۲ ۲۲.۵.۱۳۹۷

پیش‌شرط رهبر ایران برای مذاکره با آمریکا

علی خامنه‌ای در اظهارات روز دوشنبه خود، اقتدار جمهوری اسلامی در برابر فشارهای ایالات متحده را پیش‌شرط مذاکرات با آمریکا عنوان کرده و اذعان کرده است که در ۴۰ سال گذشته چنین اقتداری وجود نداشته است.

رهبر جمهوری اسلامی گفته است که «جمهوری اسلامی هر وقت به آن اقتداری برسد که فشار و هوچی‌گری آمریکا رویش تأثیری نگذارد، می‌تواند با آمریکا مذاکره کند».

او اضافه کرده که «امروز چنین چیزی نیست. بنابراین امام مذاکره با آمریکا را ممنوع کرد و من هم ممنوع می‌کنم».

۱۴:۲۹ ۲۲.۵.۱۳۹۷

بهشت زهرا تا ۵ سال دیگر ظرفیت دارد

به گزارش ایرنا، سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: «این سازمان تنها تا پنج سال دیگر ظرفیت دفن اموات را دارد و افزایش آن نیازمند همت مسئولان بالادستی است.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG