لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۰

۲۸ آمریکایی برای شرکت در «مسابقه دوی بین المللی تهران» ثبت نام کرده اند


پوستر «مسابقه دوی بین المللی تهران»
پوستر «مسابقه دوی بین المللی تهران»

برگزار کنندگان مسابقه دوی بین المللی در تهران که قرار است روز جمعه هفته آینده برگزار شود، اعلام کرده اند، ۲۸ دونده آمریکایی برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند.

یکی از برگزار کنندگان این مسابقه دوی بین المللی تهران به خبرگزاری فرانسه گفته است، هنوز ویزا برای دوندگان آمریکایی صادر نشده است.

طبق این گزارش، تاکنون دوندگانی از ده ها کشور جهان برای شرکت در مسابقات دوی بین المللی تهران که در رشته‌های مختلف برگزار می شود، ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، برگزارکنندگان این مسابقات اعلام کرده اند که فدراسیون دو و میدانی ایران ویزای مورد نیاز این دوندگان را تسهیل خواهد کرد، ولی در این مورد توضیحات بیشتری را ارائه نکرده اند.

ایران پیشتر به دنبال فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، صدور ویزا برای شهروندان آمریکایی را متوقف کرد، اما بعدا به کشتی گیران آمریکایی برای حضور در مسابقات کشتی آزاد جام جهانی در کرمانشاه ویزا داد.

انتظار می رود تعداد بیشتری از دوندگان برای شرکت در این مسابقات که با شعار "‌ I RUN IRAN" برگزار می شود، ثبت نام کنند.

به گزارش وب سایت برگزار کننده مسابقه دوی بین المللی تهران، تاکنون ۷۳ دونده ایرانی، ۳۱ دونده بریتانیایی،‌ ۱۸ دونده آلمانی، ۱۶ دونده فرانسوی و همچنین دوندگانی از کشورهای ایرلند، ایتالیا، سوئد، ترکیه، عربستان، نیوزیلند و ژاپن برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند.

در فروردین ماه سال گذشته به ابتکار سباستین استراتن هلندی مسابقات ماراتن بین المللی شیراز برگزار شد که دوندگانی از ۳۶ کشور جهان در آن مسابقات شرکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر این مسابقات در سه رشته؛ دوی «یک چهارم دو (۱۰ کیلومتر)»، «دو استقامت (۲۱ کیلومتر)» و «دو فوق استقامت (۴۲ کیلومتر)» برگزاری می شود. مسیر این مسابقات از ورزشگاه بزرگ آزادی تهران - جاده مخصوص کرج تهران - میدان آزادی - میدان انقلاب - میدان فردوسی و بالعکس خواهد بود.

به برنده دوی فوق استقامت سه هزار دلار جایزه داده خواهد شد.

XS
SM
MD
LG