لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۹

حمله موشکی به کمپ لیبرتی «بیش از ۴۰ زخمی» برجای گذاشت


حملات راکتی به کمپ لیبرتی در سال ۱۳۹۴ (عکس از آرشیو)
حملات راکتی به کمپ لیبرتی در سال ۱۳۹۴ (عکس از آرشیو)

یک سخنگوی سازمان مجاهدین خلق روز دوشنبه ۱۴ تیرماه گفته است، کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد مورد حملات موشک و خمپاره قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، شاهین قبادی، یک سخنگوی مجاهدین خلق در پاریس گفته است، براساس اطلاعات دریافتی ما تا نیم شب دوشنبه از کمپ لیبرتی در این حملات راکتی بیش از ۴۰ تن زخمی شده اند.

این در حالی است که پیشتر شهریار کیا، یک سخنگوی دیگر سازمان مجاهدین خلق به رویترز گفته بود که این حملات راکتی به کمپ لیبرتی تلفاتی در پی داشته است. اما وی به شمار زخمی های این حملات اشاره ای نکرده بود.

این سخنگوی سخنگوی سازمان مجاهدین خلق اضافه کرده بود، این حملات راکتی احتمالا کار گروه‌های عراقی وابسته به ایران است.

شاهدان عینی به رویترز گفته‌اند که صدای در حدود ۲۰ تا ۳۰ انفجار را در این کمپ شنیده‌اند.

این در حالی است که سازمان مجاهدین خلق می‌گوید، دست کم ۵۰ موشک به سوی کمپ لیبرتی شلیک شده است و بخشهایی از کمپ دچار آتش‌سوزی شده است.

طبق این گزارش حملاتی راکتی به این کمپ ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت محلی آغاز شد.

در آبانماه پارسال نیز اردوگاه لیبرتی که محل اقامت نیروهای سازمان مجاهدین خلق است مورد حملات موشکی قرار گرفت که به گفته سازمان ملل متحد در این حملات دستکم ۲۷ تن از اعضای گروه مجاهدین خلق کشته و حدود ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که «واثق البطاط» رهبر گروهی شبه‌نظامی با نام «جیش المختار» در گفت وگو با خبرگزاری فارس مسئولیت حمله به اردوگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد پایتخت عراق را بر عهده گرفته بود.

اردوگاه لیبرتی (آزادی) اردوگاهی است که از سال ۲۰۱۲ و به دنبال تعطیلی اردوگاه اشرف، به محلی برای نگهداری اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران تا انتقال آنها به کشوری امن تبدیل شد.

اردوگاه لبیرتی پیشتر در بهمن سال ۱۳۹۱ نیز مورد حمله راکتی قرار گرفت که این حمله دست کم پنج کشته برجای گذاشت.

XS
SM
MD
LG