لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۷

از متن تا حاشیه جام جهانی کشتی آزاد


جام جهانی کشتی آزاد در شرایطی با قهرمانی ایران به پایان رسید که فدراسیون کشتی آمریکا، تماشاگران ایرانی را بهترین هواداران این ورزش در جهان نامیده.

توییتر فدراسیون کشتی آمریکا از هواداران ایرانی که به حمایت از اعضای این تیم پرداختند، قدردانی کرده است.

واکنش مثبت اعضای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، شامل خانواده‌های آنان نیز شده. همسر جردن باروز ضمن تشکر از ایرانیان گفته است در سفر بعدی، همگی به اتفاق هم به ایران می‌آییم.

تیم ملی کشتی آمریکا غیر از رقابت رو در رو با ایران، در هر سه مسابقه‌اش مقابل روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان از حمایت کامل هواداران حاضر در ورزشگاه برخوردار بود.

در دیدار نهایی حسن رحيمی در وزن اول و در ٦١ كيلوگرم مسعود اسماعيل‌پور، دو پیروزی برای ایران رقم زدند.

سپس در ٦٥ كيلو ميثم نصيری و در ٧٠ كيلوگرم مصطفی حسين‌خانی، تعداد بردهای ایران را به عدد چهار رساندند.

میزبان جام جهانی فقط به یک پیروزی دیگر احتیاج داشت و به نظر می‌رسید برتری کامل از آن ایران خواهد شد اما در سه نبرد متوالی، دست نمایندگان آمریکا بالا رفت.

در ٧٤ كيلوگرم پيمان ياراحمدی به جردن باروز باخت تا دهمین شکست پیاپی آزادکاران ایران مقابل باروز رقم بخورد. خود یاراحمدی هم برای دومین بار در برابر رقیب سرشناسش ناکام شد.

در ٨٦ كيلوگرم حسن يزدانی که پس از طلای المپیک به یک وزن بالاتر آمده، با ضربه فنی به ديويد تيلور باخت.

مبارزه بعدی در ٩٧ كيلوگرم برگزار شد و امير محمدی با حساب شش بر صفر در برابر كايل اسنايدر قهرمان جهان و المپیک شکست خورد.

به این ترتیب، تعیین تیم قهرمان به واپسین مبارزه موکول شد. جایی که اگر نماینده آمریکا به پیروزی می‌رسید، هر دو تیم چهار بر چهار مساوی می‌شدند اما آمریکا با امتیاز فنی بهتر، جام قهرمانی را تصاحب می‌کرد.

كميل قاسمی اما با کسب پنج امتیاز، نيک گويازدوفسكی را شکست داد تا ایران برای ششمین دوره پیاپی به قهرمانی برسد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در خصوص شکست حسن یزدانی گفت: فشار روانی زیادی روی یزدانی بود و نباید توقع داشته باشیم که همه مبارزات خود را ده بر صفر شکست دهد.

محمد طلایی به خبرگزاری ایسنا گفت: ملی‌پوشان روز به روز با تجربه‌تر می‌شوند. کمی ما مربیان استرس داشتیم و نباید یک مربی، این استرس را به شاگردانش انتقال دهد.

مسعود اسماعیل‌پور نیز گفت: «همه اعضای تیم از جان و دل مایه گذاشتند. حریف آمریکایی که توانستم شکست دهم از کشتی‌گیران عنوان‌دار جهان است و در رقابت‌های جهانی نیز قهرمان شده بود.»

در جام جهانی کرمانشاه، ظرفیت ورزشگاه در برابر سیل جمعیت، ناچیز بود. اتحادیه جهانی کشتی با نشر ویدیویی از تجمع چشمگیر مردم در هوای سرد و برفی، به تمجید از استقبال پرشور هواداران پرداخت.

تماشاگران پرتعدادی که بلیت‌های اینترنتی را از روزهای قبل تهیه کرده بودند، نتوانستند وارد سالن شوند و حتی چیچی‌اوغلو مدرس اتحادیه جهانی نیز دقایقی پشت درهای بسته مانده بود.

جمعی از تماشاگران ضمن بالا رفتن از دیوار، از طریق پنجره‌ها وارد سالن شدند. عده‌ای نیز با ممانعت و ضرب و شتم مامورین مواجه شدند.

تماشاگرانی که "بهترین در دنیا" نامیده شدند، به مهمانان احترام گذاشتند و به زعم خبرگزاری‌ها در ایران، آبروداری کردند اما متقابلاً احترام‌شان حفظ نشد.

سالن‌های ورزشی در حین برگزاری مسابقات مهم کشتی در ایران، از تهران تا مازندران، خوزستان و کرمانشاه، جوابگوی استقبال مردم نبوده‌اند.

XS
SM
MD
LG