لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۶

ذوب آهن اصفهان، قهرمان سوپر جام فوتبال ایران


ذوب آهن اصفهان با پیروزی ۴ بر ۲ مقابل استقلال خوزستان، عنوان قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران را نصیب خود کرد.

دیدار نهایی سوپر جام را تیم‌های ذوب آهن قهرمان جام حذفی و استقلال خوزستان به عنوان فاتح لیگ بر‌تر برگزار کردند.

استقلال خوزستان در حالی شکست خورد که تا دقیقه ۶۸ با دو گل پیش بود. اما فشار ممتد ذوب آهن و حملات دامنه‌دار شاگردان یحیی گل‌محمدی باعث شد دو گل خورده را جبران کنند و ناباورانه به جام قهرمانی برسند.

گل‌ اول بازی را میثم دورقی در نیمه نخست از روی نقطه پنالتی برای استقلال خوزستان به ثمر رساند تا تیمش برنده به رختکن برود.

در دقایق آغازین نیمه دوم رحیم زهیوی توانست گل دوم را بزند. او در جریان لیگ بر‌تر نیز از کلیدی‌ترین عوامل قهرمانی تیمش بود.

با تداوم حملات نماینده اصفهان،مرتضی تبریزی اولین گل ذوب آهن را زد و سپس یاسر فیضی دروازه تیم قهرمان لیگ بر‌تر را باز کرد تا بازی در وقت قانونی با تساوی ۲-۲ به پایان برسد.

ذوبی‌ها که برتری روانی محسوسی نسبت به رقیبشان پیدا کرده بودند، دو بار در وقت‌ اضافه و هر دو باز از روی پنالتی توسط مهدی مهدی‌پور به گل رسیدند.

در این بازی دانیال ماهینی و عزت‌ پورقاز دو مدافع ملی‌پوش استقلال خوزستان با کارت زرد جریمه شدند.

گودرز داودی دراوزه‌بان استقلال هم با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد. او فصلی سخت را به عنوان جانشین «فرناندو خسوس» پیش رو خواهد داشت.

استقلال خوزستان با درخشش سنگربان برزیلی به قهرمانی لیگ رسید اما آن دروازه‌بان حالا به گسترش تبریز پیوسته.

ماجرای اخراج داودی به این نحو بود که در دقیقه ۱۱۳ محمدرضا حسینی پس از دریبل مدافعان با دروازه‌بان روبرو شد؛داودی او را سرنگون کرد و داور برای سومین بار در این بازی، نقطه پنالتی را نشان داد.

در حالی که استقلال هر سه تعویض خود را انجام داده بود، امکان ورود دروازه‌بان ذخیره وجود نداشت. به همین خاطر مدافع این تیم درون دروازه قرار گرفت تا گل چهارم را دریافت کند.

برای ذوب آهن رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، دانیال اسماعیلی‌فر، مهرداد قنبری، محمد ستاری (محمدرضا حسینی)، مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، مهدی رجب‌زاده (محمدرضا عباسی) و یاسر فیضی (جری بنگسون) بازی کردند.

گودرز داودی، محمد طیبی، عزت‌ پورقاز (حسین بهرامی)، عقیل کعبی، دانیال ماهینی (جلال عبدی)، میثم دورقی، فرشاد سالاروند، فرشاد جان فزا، حسن بیت‌سعید، مهدی مومنی (علی‌اصغر عاشوری) و رحیم زهیوی بازیکنان استقلال خوزستان بودند.

در پایان مسابقه،سعید زارع و حمید ویشگاهی کمک داوران این دیدار در مراسمی کوتاه، از عرصه قضاوت خداحافظی کردند.

مهرداد قنبری بازیکن ذوب آهن پس از قهرمانی تیمش گفت:مصدومیت باعث شد تیم ملی را از دست بدهم ولی دوباره می‌خواهم به اوج برگردم تا به تیم ملی دعوت شوم.

رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب آهن هم جام قهرمانی را به قاسم حدادی‌فر ستاره مصدوم این باشگاه تقدیم کرد.

یحیی گل‌محمدی پس از قهرمانی ذوب آهن در سوپرجام فوتبال ایران گفت: قبل از بازی با تمام وجود تصمیم گرفتیم که قهرمان شویم و تقدیم قاسم حدادی‌فر کنیم. او حدود هفت ماه نمی‌تواند تیم ما را همراهی کند.

سرمربی ذوب آهن در ادامه گفت: «از همه هواداران تشکر می‌کنم. حتی در دقایقی که عقب بودیم ما را تشویق کردند. در فصل نقل و انتقالات جای خالی بازیکنانی که جدا شده‌اند را پر کردیم و سعی می‌کنیم در مدت زمان باقی مانده تا شروع لیگ بر‌تر، بازیکنان دیگری را هم جذب کنیم.»

استقلال خوزستان که با سرمربیگری عبدالله ویسی به قهرمانی لیگ بر‌تر رسید، امسال او را در اختیار نخواهد داشت. زیرا ویسی هدایت سپاهان اصفهان را به عهده گرفته.

سید سیروس پورموسوی سرمربی جدید آبی پوشان خوزستان با وجودیکه تیمش با دو گل پیش افتاده بود، نتوانست گام اول مربیگری در این باشگاه را با تصاحب جام قهرمانی همراه کند.

XS
SM
MD
LG