لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۲

گردباد در بنگلادش ۶۰۰ کشته برجای گذاشت


گردباد استوايی «سيدر» شامگاه روز پنجشنبه با سرعتی معادل ۲۵۰ کيلومتر (۱۵۵ مايل) در ساعت برخی نواحی ساحلی بنگلادش را در نورديد.
گردباد استوايی «سيدر» شامگاه روز پنجشنبه با سرعتی معادل ۲۵۰ کيلومتر (۱۵۵ مايل) در ساعت برخی نواحی ساحلی بنگلادش را در نورديد.

وزش يک گردباد استوايی شديد در سواحل بنگلادش دست کم ۶۰۰ کشته و هزاران مجروح و ناپديد برجای گذاشته است و همچنان شمار تلفات در حال افزایش است


مقام های محلی صليب سرخ می گويند تاکنون مرگ ۶۰۰ نفر تاييدشده است . گردباد استوايی «سيدر» شامگاه روز پنجشنبه با سرعتی معادل ۲۵۰ کيلومتر (۱۵۵ مايل) در ساعت برخی نواحی ساحلی بنگلادش را در نورديد.


اين گردباد استوايی باعث افزايش ارتفاع امواج دريا به ميزان پنج متر شده، هزاران اصله درخت را از ريشه کند، در برخی مناطق باعث جاری شدن سيل شده و دست کم سه شهر ساحلی را ويران کرده است.


به گزارش خبرگزاری رويترز، تاکنون بيش از سه و نيم ميليون نفر از مناطق آسيب ديده تخليه شده و کمک های امدادی به اين مناطق ارسال شده است.


گردباد استوايی «سیدر» باعث افزايش ارتفاع امواج دريا به ميزان پنج متر شده، هزاران اصله درخت را از ريشه کند، در برخی مناطق باعث جاری شدن سيل شده و دست کم سه شهر ساحلی را ويران کرده است.

وزارت حوادث غير مترقبه بنگلادش اعلام کرده است که شمار کشته شدگان اين حادثه به سرعت در حال افزايش است.


اين گردباد استوايی باعث قطع برق در داکا، پايتخت بنگلادش، و نقاط بسيار ديگری در بنگلادش شده است. برخی نيروگاه های برق اين کشور در جريان اين گردباد آسيب ديده اند.


اليزابت باير، مسئول بخش هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد يک هزار ماهيگير که در زمان اين گردباد استوايی مشغول ماهيگيری بوده اند ناپديد شده اند.


خانم باير گفت:«ما تلفات سنگينی را پيش بينی می کنيم. ولی هم اکنون ما در مراحله اوليه برآورد و جمع آوری اطلاعات درباره تلفات هستيم».


براساس اطلاعات مقام های محلی تاکنون بيشتر کشته شدگان در اثر فرريختن آوار خانه جان خود را از دست داده اند.


مقام های محلی از ناپديد شدن بيش از ۱۵۰ مسافر خبر داده اند. رسانه های دولتی بنگلادش پيش از وقوع اين حادثه مکررا درباره خطرات اين گردباد هشدار داده بودند و به نظر می رسد بيشتر تلفات قايق های کوچکی باشند که هنگام گردباد در دريا بوده اند.


نيروی دريايی بنگلادش در عمليات نجات قربانيان اين گردباد استوايی است و چهار هلی کوپتر کار کمک به مناطق آسيب ديده را انجام می دهند.


بيش ۳۰ هزار داوطلب صليب سرخ بنگلادش به مناطق آسيب ديده اعزام شده و در حال کمک به مردم هستند.


XS
SM
MD
LG