لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۴

طرح مقابله با تهديدهای ايران در مجلس نمایندگان آمریکا


طرح مقابله با تهديدهای ايران عليه منافع آمريکا و شهروندان اين کشور با امضای شماری از نمايندگان دمکرات و جمهوريخواه روزجمعه سی ام ديماه به مجلس نمايندگان ارائه شده است.

جف دانکن،نماينده جمهوريخواه مجلس نمايندگان از ايالت کارولينای جنوبی،اين طرح را که «طرح مقابله با تهديد های ايران در نيمکره غربی» نام دارد به مجلس نمايندگان آمريکا تسليم کرده است.

دفترجف دانکن در بیانیه ای اعلام کرده است، این طرح باحمایت و امضای ۲۵ نماينده از دو حزب دمکرات و جمهوريخواه مطرح شده است.

طبق این بیانیه در اين طرح آمده است: ايالات متحده بايد با اتخاذ يک استراتژی هدفمند که برپايه توان ملی استوار باشد، با نفوذ ايران درآمريکای لاتين مقابله کند.

اين طرح، دولت آمريکا را موظف می کند تا اطلاعات لازم را در مورد حضور سپاه پاسداران، سپاه قدس، حزب الله و حماس در نیمکره غرب جمع اوری کند.

اين طرح همچنين از دولت باراک اوباما می خواهد که برای جلوگيری از ورود تروريست های مرتبط با ايران به خاک آمريکا از طريق مرزهای جنوب غربی اين کشوراقدامات لازم را در نظر بگيرد.

طرح ارائه شده به مجلس نمايندگان از دولت ايالات متحده می خواهد تا منابع مالی ايران و گروه های تحت حمايت اين کشور را قطع کرده و نتيجه اين اقدامات را به کنگره و مردم اين کشور گزارش دهد.

دفترجف دانکن اضافه کرده است:کنگره چند تريليون دلار برای عمليات نظامی جنگ عليه تروريسم هزينه کرده است ولی در رابطه با حفاظت از شهروندان آمريکايی در مقابل تهديدهايی که برمناطق نزديک به مرزهای ايالات متحده سايه افکنده غافل مانده است و ازسوی دیگر ايران سال ها است که درحال تحکيم وتوسعه روابط اقتصادی و امنيتی خود با کشورهای آمريکای لاتين است.

دفترجف دانکن با اشاره به منافع حياتی اقتصادی، سياسی و امنيتی آمريکا در نيمه کره غربی تصريح کرده است: اين نگرانی وجود دارد که آسيب پذيری ملت در مقابل تهديد های فزاينده در مرزهای جنوبی به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.منابع و سرمايه های ايالات متحده در آمريکای لاتين مانند سفارت خانه ها،کنسولگريها،لوله های نفتی ،ادارات بازرگانی و مراکزفرهنگی ممکن است با خطراتی بيشتر رو به رو شوند اگر سريعا اقدام نشود.

در ادامه اين بيانيه با اشاره به سفر اخيرمحمود احمدی نژاد،رييس جمهوری ايران به آمريکا لاتين و همچنين «توطئه» ترور سفيرعربستان درواشينگتن توسط«سپاه قدس» با همکاری يک کارتل مواد مخدر ،آمده است:اين طرح با هدف جلب توجه به فعاليت های ايران در همسايگی ايالات متحده مطرح می شود تا از اين طريق دولت امريکا برای اقدام عاجل در اين زمينه تحت فشارقرار گيرد.
XS
SM
MD
LG