لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۶

تساوی استقلال؛ ذوب آهن در آستانه قهرمانی


استقلال تهران در وقت تلف شده برتری يک بر صفر در برابر سايپا را از دست داد تا ذوب آهن با پيروزی سه بر صفر بر ملوان، در يک قدمی قهرمانی ليگ برتر فوتبال ايران قرار گيرد.

اين مسابقه ها با انجام هفته سی و چهارم در ششم ارديبهشت به پايان می رسد.

در ورزشگاه آزادی حدود ۵۰ هزار تماشاگر برای پيروزی استقلال آمده بودند تا اين تيم همچنان به قهرمانی جام خليج فارس اميدوار باشد. اما در يک بازی تماشايی و پرتحرک، سايپا با يک بازی منسجم و مصمم تا واپسين لحظه های وقت معمولی راه مهاجمان پرتعداد آبی پوش را بسته بود. تنها موردی که توانست راهگشای دروازه شاه ويسی جوان شود، يک ضربه پنالتی در دقيقه ۸۸ بود که برجلو روی خسرو حيدری، يکی از بهترينهای تيم استقلال، مرتکب شد و آرش برهانی از آن گل برتری ديرهنگام استقلال را ساخت.

اما شادمانی بی حد و اندازه استقلاليها بسيار کم دوام بود و در دقيقه دوم وقت تلف شده برجلو ضربه کرنر از جناح چپ را به گل تساوی بخش برای سايپا بدل کرد. سايپا را محمد مايلی کهن، سرمربی تازه تيم ملی، از جايگاه تماشاگران با گوشی همراه هدايت می کرد. او به دليل اخراج در بازی هفته پيش از نشستن بر روی نيمکت محروم بود.

اين تساوی در فاصله يک روز تا پايان ليگ برتر فوتبال، استقلال را ۶۳ امتياز کرد.

ذوب آهن با پيروزی راحت سه بر صفر بر ملوان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با ۶۶ امتياز در کمترين فاصله با جام قهرمانی قرار داد. در آخرين روز ليگ در صورتی که استقلال بتواند تيم پيام مشهد را در خانه حريف ببرد، ذوب آهن برای قهرمانی نبايد در زمين فولاد اهواز بازنده باشد.

ذوب آهن در دقيقه دهم توسط فرشيد طالبی، در دقيقه ۶۷ توسط کاسترو و در دقيقه توسط ۷۸ محمد صلسالی به دروازه ملوان راه يافت.

شکست پرسپوليس در اهواز

در روزی که استقلال در کورس قهرمانی از رسيدن به پيروزی باز ماند، پرسپوليس در رقابت با مس برای مقام سوم سرنوشتی بدتر از استقلال تهران داشت. پس از پيروزی بر پيکان اين بار پرسپوليس در خانه استقلال اهواز برتری يک بر صفر را با خوردن دو گل به شکست دو بر يک بدل کرد.

در اهواز ابراهيم توره با گلی تماشايی و از راه دور در دقيقه ۵۳ به پرسپوليس برتری داد، اما نگون بختی سرخپوشان از دقيقه ۷۳ با گل تساوی بخش هادی حنيفر آغاز شد. پرسپوليس هم در مسابقه ای پر توقف، در پنجمين دقيقه وقت تلف شده توسط محمد فعال گل شکست را پذيرفت. پيش از آن با اخراج مازيار زارع به دليل دريافت دومين کارت زرد، پرسپوليس ده نفری شده بود.

پرسپوليس با اين شکست دستيابی به مقام سوم را از دست داد تا اميد حضور دوباره در ليگ قهرمانان آسيا را به قهرمانی در جام حذفی محدود ببيند.

سومی مس کرمان حتمی شد

تيم مس کرمان با پيروزی درخشان سه بريک در خانه صبای قم در يک قدمی مقام سوم قرار گرفت.

اين تيم ابتدا با ضربه پنالتی فريدون فضلی در دقيقه ۳۵ از ميزبانش عقب افتاد، اما با بازگشتی درخشان توانست در دقيقه ۳۹ با ضربه ادينيو، گلزن برزيلی اش به گل روحيه بخش تساوی ساز دست يابد.

با شليک مجيد خدابنده لو مس در دقيقه ۴۵ به گل برتری دست يافت و در حالی که با اخراج مرتضی کاشی در دقيقه ۶۲ صبا ده نفری بازی می کرد، در دقيقه ۹۰ روبرتو گل سوم تيم مهمان را به ثمر رساند. مس با اين پيروزی با ۵۸ امتياز و در آستانه مقام سوم ليگ قرار گرفت. اين مقام در صورتی از دست می رود که سپاهان ۵۵ امتيازی مسابقه آخر خود را ببرد و مس در خانه ببازد و برتری تفاضل گل سه مس به هدر برود.
سپاهان در مشهد ابتدا در دقيقه ۴۱ از ميثم بائو گل خورد، اما در نيمه دوم ابتدا توسط هادی عقيلی در دقيقه ۶۵ بازی را مساوی کرد و در شبيه سازی بازی هفته پيشتر در تاشکند و در برابر بنيادکار، پس از گل عقيلی، عماد محمد رضا گل پيروزی سپاهان را در دقيقه ۸۴ به ثمر رساند.

سپاهان با سه امتياز برتری نسبت به پرسپوليس ۵۲ امتيازی در رده پنجم قرار دارد و صبا با ۵۰ امتياز در رده هفتم است.

فولاد که همه اميد استقلال در هفته آخر به بازی اين تيم در برابر ذوب آهن است، پس از چند هفته موفقيت، پنجشنبه در ورزشگاه اکباتان تهران دو بر يک مغلوب راه آهن شد. راه آهن که به طور ناگهانی محمود ياوری را از سرمربيگری اخراج و مهدی تارتار را جانشين او کرد، با دو ضربه پنالتی داوود حقی در دقيقه های شش و ۲۴ از فولاد تيم بازنده ساخت. داود حقی در دقيقه ۸۲ دو اخطاره و اخراج شد تا راه آهن ده نفری پيروزی را حفظ کند. تک گل فولاد را والنته در دقيقه هفتم زد.

سرنوشت پيکان هم همسان با راه آهن بود. اين تيم علی اصغر مديرروستا را از سرمربيگری اخراج و حميد درخشان را جايگزين او کرد تا اين تيم با پيروزی يک بر صفر بر پاس همدان ۴۷ امتيازی و همسان فولاد شود. تک گل پيروزی پيکان در قزوين را ميلاد زنيدپور در دقيقه ۸۸ زد.
پيام هم با گل دقيقه ۸۸ به پيروزی رسيد تا در جنگ برای بقا موفق باشد. اين پيروزی در شيراز و در برابر تيم مقاومت سپاسی بدست آمد که روزهای پايانی ليگ را به رهبری غلامحسين پيروانی (سرمربی تيم ملی اميد ايران) هرگز موفق نيست. تک گل پيام را اشتيپن آرفی آلبانيايی در دقيقه ۸۸با ضربه پنالتی زد.

پيام با اين پيروزی ۳۵ امتيازی و در رده چهاردهم جايگزين ابومسلم همشهری اش شد.

پيروزی و سقوط داماش

داماش گيلان در رشت تيم برق سقوط کرده را سه بر يک شکست داد، اما به دليل موفقيت تيمهای استقلال اهواز و پيام مشهد، به همراه برق از ليگ برتر سقوط کرد.

در اين مسابقه که محمد رضا مهدوی دو گل و افشين چاووشی يک گل برای برق زدند و ويليام موتو يک گل را برای برق به ثمر رساند، آلوز از داماش و ستار زارع از برق دو پنالتی ديرهنگام را هدر دادند.
XS
SM
MD
LG