لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۰

جلوگيری ايران از خروج یک پژوهشگر فرانسوی


دنيس سيمونه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه از ایران خواست به پژوهشگر فرانسوی اجازه خروج داده شود
دنيس سيمونه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه از ایران خواست به پژوهشگر فرانسوی اجازه خروج داده شود

سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه روز چهارشنبه، چهارم آوريل، گفت که يک پژوهشگر اين کشور در ايران دستگيرشده و پس از آزادی، پليس پاسپورت او را گرفته است.


دنيس سيمونه، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «ما از مقام های ايران می خواهيم که هرچه زودتر اجازه خروج از کشور را به آقای استفان دودوينون بدهند.»


به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفان دودوينون که برای مرکز ملی تحقيقات علمی فرانسه کار می کند، روز سی ام ژانويه برابر با دهم بهمن سال ۱۳۸۵، به هنگام عکسبرداری از يک مراسم مذهبی در نزديکی چابهار دراستان سيستان بلوچستان دستگير شده و پس از مدت کوتاهی آزاد شده است.


تاکنون اتهام مشخصی به آقای دودوينون تفهيم نشده است. اما طبق اين گزارش، پليس ايران هنوز پاسپورت وی را باز نگردانده است.


درهمين زمينه، روزنامه لوموند گزارش داده است که آقای دودونيون دارای همسر ايرانی است.


به گزارش اين روزنامه، اين پژوهشگر فرانسوی تا پايان بررسی های پلیس ایران درباره اهداف سفر وی به استان سيستان بلوچستان در بازداشت خانگی در تهران به سر خواهد برد.


هفته گذشته هنگامی که علی آهنی سفير ايران درپاريس دراعتراض به دستگيری ۱۵ ملوان بريتانيايی به وزارت امورخارجه فرانسه احضار شد، مساله اين پژوهشگر فرانسوی نيز مورد بحث قرار گرفت.


به گزارش روزنامه لوموند، اين پژوهشگر و اسلام شناس فرانسوی در طرحی تحقيقاتی با دانشگاه زاهدان درباره مدارس دينی اهل تسنن همکاری می کرده است.


هم اکنون اين پژوهشگر فرانسوی با خانواده همسرش در تهران زندگی می کند.


XS
SM
MD
LG