لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۵

جام حذفی فوتبال؛ استقلال حذف شد و پرسپوليس سپاهان را برد


در بازیهای جام حذفی فوتبال باشگاههای ايران تيم استقلال تهران، قهرمان ليگ برتر، در نوش آباد در ضربه های پنالتی مغلوب تيم مس رفسنجان شد و پرسپوليس در تهران با يک گل سپاهان را شکست داد.

پرسپوليس که به مانند حريف نام آشنا حضور در ليگ قهرمانان آسيا در فصل بعدی را قهرمانی در جام حذفی می ديد، در ورزشگاه آزادی و در حضور نزديک به ۵۰ هزار تماشاگر با تک گل مازيار زارع در دقيقه ۱۲ به پيروزی رسيد و به مرحله يکچهارم پايانی راه يافت. مازيار زارع در نيمه دوم يک ضربه پنالتی را هدر داد.

پس از ناکامی های پرسپوليس و سپاهان در ليگهای آسيايی و داخلی، اين رويارويی مهم حکم بودن و يا نبودن برای دو سرمربی دو تيم را داشت که به نظر می آيد، فرهاد کاظمی از جناح سپاهان کارش به اتمام رسيد. نلو ينگادای پرتغالی شايد ماندگاری اش به دو مسابقه آخر پرسپوليس درليگ برتر آسيايی بستگی داشته باشد.

پرسپوليس مزد برتری اش در نيمه نخست را با شليک تماشايی از راه دور مازيار زارع گرفت. اما در نيمه دوم برتری با سپاهان بود که بارها تا آستانه گلزنی پيش رفت، اما هربار در ضربهای آخر پراشتباه بود. در نيمه دوم پرسپوليس بنا را بر ضد حمله گذاشت که يک بار علی کريمی توانست از محسن بنگر پنالتی بگيرد و ...

علی کريمی به تيم ملی دعوت شد

بعد از پيروزی پرسپوليس بر سپاهان علی کريمی به خبرگزاری دانشجويان ايران گفت که توسط افشين قطبی به تيم ملی دعوت شده است.

شايد يکی از مهمترين نکته های اين مسابقه هم بازی علی کريمی در حضور افشين قطبی، سرمربی تيم ملی در ورزشگاه آزادی بود که کريمی با وجود فاصله داشتن با عيار صد در صد توانايی هايش، با پاسهای کارساز و حرکتهای انفرادی اميد بازيکن سرنوشت سازی را تا روز ۱۶ خرداد در پيونگ يانگ کره شمالی بارور ساخت.

پرسپوليس: مهدی واعظی، سپهر حيدری، عليرضا محمد (از دقيقه ۸۹ فرانک آتسو)، مجتبی شيری، نبی الله باقريها، پژمان نوری، علی کريمی، ايوان پتروويچ (از دقيقه ۹۰ بهادر عبدی)، مازيار زارع، ابراهيم توره، عليرضا واحدی نيکبخت (از دقيقه ۸۳ فرهاد خيرخواه)
سپاهان: رحمان احمدی، هادی عقيلی، جلال اکبری، هادی جعفری، فرشاد بهادرانی (از دقيقه ۵۱ محرم نويدکيا)، احمد جمشيديان، مهدی جعفرپور(از دقيقه ۷۷ حسين پاپی)، احسان حاج صفی، عماد رضا، محسن بنگر، رسول خطيبی (از دقيقه ۷۷ هادی اصغری)

حذف استقلال

استقلال در حالتی بی تفاوت در برابر تيم با انگيزه و يکپارچه مس رفسنجان محکوم به شکست و حذف از جام بود. استقلال با استراحت دادن به چند بازيکن ثابت و کليدی اش در ورزشگاه دو هزارنفری نوش آباد، تنها ( بدون طرفداران خود) و بی انگيزه به نظر می رسيد. در نيمه نخست چهار گل ردوبدل شد. در نيمه دوم وقت اضافی يک ضربه پنالتی توسط حسين کاظمی تازه نفس هدر رفت تا آبی پوشان تهرانی نتوانند به دور يک هشتم جام راه يابند.

يکی از بهترين بازيکنان تيم حذف کننده مس کرمان و استقلال تهران، مارتين رائول، دروازه بان اروگويه ای تيم رفسنجان بود. او علاوه بر دفع ضربه پنالتی کاظمی به هنگامی که بازی به ضربه های پنالتی پس از وقت اضافی کشيد، ضربه پنالتی يدالله اکبری را هم مهار کرد تا مس بازی را هفت بر شش و پنالتی ها را پنج بر چهار ببرد.

رائول به هنگام خوردن گل دوم استقلال نيز موفق به دفع ناقص ضربه پنالتی علی عليزاده شد اما علی زاده توپ بازگشته را درون گل جای داد. گل نخست استقلال را ميلاد نوری زد و در فاصله گلهای استقلال، امير حسين محمدی و ميلاد داودی برای مس گل زدند.

پرسپوليس در يکچهارم پايانی با پاس همدان بازی دارد و مس رفسنجان در يک هشتم پايانی حريف ملوان انزلی است.

مسابقه استقلال در نوش آباد در همان پنج دقيقه نخست با توفان گردوخاک همراه بود که با ممانعت ديد بازيکنان و داور و با اعتراض استقلاليها برای حدود شش دقيقه قطع شد.

مس رفسنجان: مارتين رائول، ميثم حاجيان، نادر فتح الهی، محمد رضا سمعيان، شجاع خليل زاده، سکو فوفانا، قاسم دهنوی، امير حسين محمدی، نبی ساکی(از دقيقه۸۳ رسول الهی مقدم)، حسين سيروجی (از دقيقه ۵۱ محمد عزيزی)، ميلاد داودی
استقلال: اشکان نامداری، هادی شکوری (از دقيقه۸۷ حسين کاظمی)، ابراهيم تقی پور، پيروز قربانی، ميثم منيعی، مهدی اميرآبادی، يدالله اکبری، مهرداد پولادی(از دقيقه ۲۷ عليرضا عباسفرد)، ميلاد نوری (ار نيمه دوم هاشم بيک زاده)، علی عليزاده، فرهاد مجيدی.

در مسابقه های ديگر مرحله يک هشتم پايانی تی صبای قم بر مهمانش شموشک نوشهر شش بر يک پيروز شد و راه آهن هم در اکباتان تهران تيم بی تفاوت برق شيراز را چهار بر يک شکست داد.

روز جمعه ۱۱ ارديبهشت تيم ذوب آهن، نايب قهرمان ليگ برتر ديداری انتقامی با فولاد اهواز در اصفهان دارد. فولاد در آخرين روز ليگ برتر با پيروزی چهار بر يک بر ذوب آهن باعث قهرمانی استقلال تهران شد.
XS
SM
MD
LG