لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۵

سه روزنامه نگار و يک فعال سياسی در ايران بازداشت شدند


علی اکرمی و مهدی افشارنيک(راست)، روزنامه نگار روز چهراشنبه بازداشت شدند
علی اکرمی و مهدی افشارنيک(راست)، روزنامه نگار روز چهراشنبه بازداشت شدند
محمد حيدری، علی اکرمی و مهدی افشارنيک ، روزنامه نگار، به همراه محسن حکيمی، فعال سياسی، چهارشنبه ۱۳ مهر ماه توسط نيروهای امنيتی ايران بازداشت شدند.

به گزارش کلمه، وب سايت نزديک به ميرحسين موسوی، علی اکرمی و مهدی افشارنيک در منزل خود بازداشت شدند.

طبق اين گزارش، اين دو روزنامه نگار و فعال سياسی توسط نيروهای امنيتی به طور همزمان در منازل خود دستگير شدند و منزل آنها مورد تفتيش قرار گرفته است.

براساس گزارش «کلمه»، علی اکرمی پيش از اين نيز در سال ۸۲ به همراه برخی از اعضای نهضت آزادی بازداشت و حدود يک ماه را در زندان گذرانده بود.مهدی افشارنيک، خبرنگار روزنامه اعتماد و از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در ايام انتخابات بوده است.

گزارش ها حاکی است در ادامه در ادامه موج جديد بازداشت روزنامه نگاران، محمد حيدری، روزنامه نگار و فعال ملی مذهبی، نيز صبح روز چهارشنبه بازداشت شده است.

محمد حيدری سابقه همکاری با روزنامه های «خرداد» «فتح»، «ياس نو»، «وقايع اتفاقيه»، «نوروز»، «شرق» و بسياری ديگر از روزنامه های اصلاح طلب را در کارنامه خود دارد.

محسن حکيمی، فرزند يکی از اعضای فعال و قديمی نهضت آزادی ايران، و خود از جوانان نزديک به اين جمعيت سياسی است، نیز روز چهارشنبه بازداشت شده است.

محسن حکيمی ازجمله جوانان همسو با نهضت آزادی بود که پس از انتخابات ۸۸ و در جريان بازداشت های گسترده غيرقانونی به مدت چند هفته بازداشت شد.

در همين زمينه، مرتضی کاظميان، عضو هيات مديره انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، در گفت وگو باراديو فردا تصريح کرده است:«کسانی که امروز بازداشت شده اند فعالان حوزه رسانه ها هستند و در شرايطی که هيچ اتفاقی نيفتاده، چنین رویدادی خيلی معنی داره است و اين بازداشت ها را می توان دور جديدی از تهديد اصحاب رسانه ها ارزيابی کرد.»

مرتضی کاظميان همچنين گفته است:«کسانی که روز چهارشنبه بازداشت شده اند با طيف های از نيروهای اپوزيسيون مانند ملی مذهبی ها، نهضت آزادی و منتقدان دولت نزديک هستند.»

آقای کاظميان اضافه کرده است:«متاسفانه مجموعه حوادث مشابهی که از سوی حاکميت اقتدارگرا رخ داده است نشان می دهد هميشه يک پروژه ای در کار است و به عقيده من اين پروژ جديد کليد خورده است.»

اين عضو هيات مديره انجمن دفاع از آزادی مطبوعات می گويد، در شرايط فعلی، طيف ديگری از فعالان رسانه ای «قربانی» می شوند تا انسداد و فضای ارعاب بيشتر متوجه روزنامه نگاران ايرانی شود.
XS
SM
MD
LG