لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۲

حسين مظفر: نمايندگان مجلس نهم ۴۸۰ تذکر به احمدی‌نژاد داده‌اند


حسين مظفر، معاون نظارت رییس مجلس شورای اسلامی،‌ روز شنبه ۱۲ اسفند گفته است که نمایندگان مجلس نهم تاکنون ‌ ۳ هزار و ۸۵۰ تذکر به وزرا و رئيس جمهور داده اند که از اين تعداد ۴۸۰ تذکر مربوط به محمود احمدی نژاد است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسين مظفر ، نماينده مجلس، همچنين گفته است: «تاکنون ۳۷ قانون توسط مجلس نهم مصوب و ابلاغ شده است که از اين آمار تنها ۵ قانون توسط رئيس جمهور ابلاغ شده است.»

محمود احمدی نژاد طی سال های اخير بارها از ابلاغ قوانينی که با آنها مخالف بوده، خودداری کرده است .

معاون نظارت رئيس مجلس شورای اسلامی همچنین گفته است:« متاسفانه ۲۰ قانون توسط رئيس جمهور با تاخير ابلاغ شده و ۱۲ قانون ديگر نيز آنقدر ابلاغش به تاخير افتاد که توسط رئيس مجلس شورای اسلامی از طريق روزنامه های رسمی ابلاغ شد.»

حسين مظفر با بيان اينکه تاکنون در مجلس نهم، ۳ هزار و ۸۵۰ تذکر به وزرا و رئيس جمهور داده شده است افزود: از اين تعداد ۴۸۰ تذکر مربوط به رئيس جمهور و مابقی نيز مربوط به وزرا بوده است.

در ادامه این نمانیده مجلس با اشاره به اينکه «از ۵۸۳ مصوبه دولت و بررسی هيات تطبيق قوانين مشخص شد که ۱۴۸ مصوبه مغاير قانون بوده است»،‌ گفت: «قوانين مغاير قانون اساسی همگی توسط رئيس مجلس لغو شد. »

رهبری «بزرگترین و تنها حامی دولت»

در حالی اين نماينده مجلس از لغو مصوبات مغایر با قانون دولت محمود احمدی نژاد صحبت کرده است که غلامحسين الهام، سخنگوی دولت دهم در واکنش به انتقاد ها به دولت گفته است، هدف نهايی منتقدان دولت جا انداختن «قانون گريزی» دولت « در ادبيات سياسی کشور » است.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دولت، غلامحسين الهام در همايش معاونان توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری‌های سراسر کشور در روز شنبه دوازدهم اسفند گفته است:«آنها دولت را متهم به کارهای غيرقانونی می کنند، مدام در سخنان شان يک جمله تکرار می شود که دولت کار غيرقانونی می کند، قانون‌ستيز است، قانون‌گريز است تا در ادبيات سياسی کشور اين موضوع را ثبت کنند که اين موضوع تحليل ها و آثار ديگری را به دنبال خواهد داشت.»

سخنگوی دولت گفته است: « در حال حاضر متاسفانه دعاوی حقوقی تبديل به چالش های سياسی می شوند.»

غلامحسين الهام همچنين گفته است که هدف مخالفان و منتقدان دولت محمود احمدی نژاد اين است که «در اين ماه های آخر، دولت با همه ظرفيت فعال نباشد.»

سخنگوی دولت گفت: «آنها روی يک نقطه اساسی دست گذاشته اند تا ايجاد مشکل کنند و برنامه شان اين است که حرکت عظيمی که اين دولت در طول فعاليت خويش به راه انداخته را اشتباه بخوانند و سپس اين اشتباه و نتايج را متوجه رهبری به عنوان بزرگترين و تنها حامی دولت در جنگ احزاب" نمايند.»

طی ماه های اخیر اختلافات محمود احمدی نژاد و مجلس تشدید شده است. در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمود احمدی نژاد با پخش نوار ویدئویی از مکالمات فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی در صحن علنی مجلس، وی را به سوءاستفاده از قدرت متهم کرد.

افشاگری محمود احمدی‌نژاد عليه برادران لاريجانی واکنش رهبر ایران را در پی داشت. آیت الله علی خامنه ای اقدام رییس جمهوری ایران را در جلسه استيضاح وزير کار، اقدامی «خلاف شرع، قانون و اخلاق» دانست

به دنبال واکنش رهبر ایران، علی لاریجانی و نمایندگان مجلس در نامه هایی از رویدادها در جلسه استیضاح وزیر کار عذرخواهی کردند. این در حالی بود که محمود احمدی نژاد در نامه خود به رهبر از رویدادهای در جریان استیضاح وزیر کار در مجلس ابراز ندامت نکرد و تصریح کرد که کوچکترین قدمی برخلاف منافع کشور بر نخواهد داشت.

در همین حال در تازه ترین تحول، در جریان ارائه بودجه سال ۹۲ کشور در روز چهارشنبه محمود احمدی نژاد از حضور در مجلس خودداری کرد. این اقدام رییس دولت دهم باردیگر خشم نمایندگان مجلس را پی داشت.
XS
SM
MD
LG