لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۵

«جلوگیری» از دفن ناصر ميناچی در حسينيه ارشاد


گزارش های حاکی است که عصر روز شنبه پنجم بهمن ماموران امنيتی از دفن پيکر ناصر ميناچی، وزير ارشاد ملی دولت موقت مهدی بازرگان، در حسينيه ارشاد جلوگيری کرده اند.

به گزارش سايت ملی – مذهبی، کسانی که بعد از ظهر شنبه برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری عازم حسينيه ارشاد بودند با ماشين های گارد ضد شورش روبرو شدند و ماموران امينتی از آنان خواستند محل را سريعا ترک کنند.

ناصر ميناچی،‌از بنيانگذاران حسينيه ارشاد و از همراهان و ياران علی شريعتی، در سن ۸۲ سالگی و براثر عارضه قلبی درگذشت و قرار بود مراسم تشييع و خاکسپاری وی در حسينيه ارشاد برگزار شود.

در همين زمينه، احسان شريعتی، فرزند علی شريعتی در فيس بوک خود نوشته است:«امروز عصر به حسينيه ارشاد رفتيم برای آخرين وداع با مرحوم ميناچی، متاسفانه نرسيده نيروی انتظامی آمده و مانع انجام مراسم شده بود و جناره را برده بودند و گويا گفته بودند با تدفين ايشان در مزاری که ايشان برای اين هنگام در صحن ارشاد ساخته، مخالفت شده است. جمعيت بدرقه‌کننده سرگردان شده بود.»

پيشتر حبيب الله پيمان، از فعالان ملی مذهبی، به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گفته بود، مراسم تشييع، خاکسپاری و ياد بود ناصر ميناچی در حسينيه ارشاد برگزار می شود.

تاکنون مقامات جمهوری اسلامی به گزارش ها در خصوص ممانعت از دفن ناصر ميناچی در حسينيه ارشاد واکنشی نشان نداده اند.

به گزارش ايرنا، ناصر ميناچی از جمله تهيه کنندگان متن اوليه قانون اساسی جمهوری اسلامی بود.
XS
SM
MD
LG