لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۷

اوباما خواستار مبارزه آفريقايی ها با استبداد و فساد شد


باراک اوباما، روز شنبه ضمن محکوم کردن حاکمان مستبد آفريقا که ثروت می اندوزند ، از کشورهای افريقايی خواست تا در ريشه کنی جنگ،بدبختی،بيماری و فساد، بکوشند.

رييس جمهوری آمريکا که در پارلمان غنا صحبت می کرد، افزود: کمک های غرب بايد در ازای اين باشد که ما شاهد حکومت های پسنديده و سودمند باشيم.

باراک اوباما در نخستين سفر خود به کشورهای غرب افريقا از زمان رياست جمهوريش به غنا سفر کرده است . اين کشور به دليل ثبات سياسی و فرهنگ دموکراتيکش برگزيده شده است.

آقای اوباما همچنين از مردم آفريقا خواسته است تا برای روی کار آمدن دولت های قدرتمندتر که می توانند آينده بهتری را تضمين کنند، تلاش کنند.

باراک اوباما روز جمعه بلافاصله پس از پايان اجلاس سران کشورهای گروه هشت در ايتاليا به غنا سفر کرد. در اين نشست رهبران کشورهای صنعتی جهان بيست ميليارد دلار را برای بهبود وضعيت غذايی کشورهای فقير اختصاص دادند.

رييس جمهوری امريکا آمادگی خود را برای کمک های بيشتر به قاره سياه اعلام کرد از دولت های اين قاره خواست تا نقش عمده ای در حل مشکلات وسيع خود ايفا کنند.

باراک اوباما خاطر نشان کرد در حالی که آمريکا به کمکهای مالی خود به کشورهای افريقايی ادامه می دهد، من از مشاوران خود خواسته ام که از اين به بعد توجه بيشتری به گزارشات مبارزه با فساد وتخلف های حقوق بشری در اين کشورها معطوف شود.

آقای اوباما افزود:مردم در هر کجا بايد بتوانند بدون رشوه دادن کسب وکار وتحصيلات خود را پی گيری کنند.

رييس جمهور آمريکا در بخش ديگری از سخنان خود گفت: دولتهای افريقا بايد به منظور ريشه کن کردن برخی از بيماريها در کشورهايشان تلاشهای عاجلانه تری را از خود نشان دهند و ازجمله اين که دانشجويان خود را برای رشته های تخصصی و بيماريهای ويژه ای اموزش دهند وحتی برای تحصيلات بالاتر آنها را به کشورهای خارج اعزام کنند.

باراک اوباما در پايان سخنان خود گفت سنجش تعهدات امريکا و غرب به افريقا بايد بيش از ميزان دلاری باشد که خرج می شود.

رييس جمهوری امريکاخاطر نشان کرد نشان موفقيت اين نيست که ما منبع کمک باشيم، بلکه نشان کاميابی بايد شراکت ما در ساختن ظرفيتهايی باشد تا بتوانيم با کمک ان تغييرات و تحولاتی را که ضروری است به وجود اوريم.
XS
SM
MD
LG