لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۹

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه اعتماد ، ارائه طرح استيضاح وزير بازرگانی به خاطر گرانی مورد توجه قرار داده ، و نوشته « ۱۶ نماينده مجلس خواستار استيضاح مسعود ميرکاظمی وزير بازرگانی شدند. »


به نوشته اين روزنامه ، نمايندگان در اين طرح استيضاح که به هيات رئيسه مجلس ارائه شده به استناد ۸ بند خواستار پاسخگويی وزير بازرگانی در مورد تورم های اخير و عدم کنترل آن از سوی وزارتخانه مربوطه شده اند.


اعتماد با اشاره به اين که امضاکنندگان استيضاح معتقدند که کنترل بازار توسط وزير بازرگانی صورت نگرفته و ميرکاظمی بايد از طرف دولت پاسخگوی سوالات مجلس باشد،نوشته است : برخی از نمايندگان عنوان می کنند اين استيضاح با نظر موافق رئيس جمهور صورت گرفته چرا که احمدی نژاد قصد عزل ميرکاظمی را داشت و زحمت آن را به مجلسی ها سپرده است.


اين روزنامه در عين حال از قول تیمور علی عسگری نماينده مشهد نوشته « احمدی نژاد چه موافق و مخالف وزير باشد ، برای نمايندگان فرقی نمی کند ، چرا که وی در پاسخ به سوالات نمايندگان نتوانسته مجلسی ها را قانع کند. »


توقف حمل تجهیزات هسته ای از آذربایجان


روزنامه همشهری ، از توقيف توقف حمل تجهيزات نيروگاه هسته ای بوشهر از طريق آذربايجان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، پس از آنکه يکی از محموله‌های شرکت روسی اتم استروی اکسپورت‌ پيمانکار تکميل نيروگاه بوشهر ، بيش از يک ماه در مرز آذربايجان و ايران متوقف شد ، سخنگوی اين شرکت گفته است که حمل‌ونقل محموله‌های حاوی تجهيزات نيروگاه بوشهر از طريق کشور آذربايجان را متوقف کرده است.


همشهری از قول ايرينا يسيپوا نوشته که برای حل‌و‌فصل اين مشکل بايد گفت‌وگوهای بيشتری صورت گيرد و ترخيص محموله قبلی نيز پس از ارائه مدارک از‌جانب روسيه انجام شده است.به نوشته اين روزنامه «دولت آذربايجان مدعی شده بود در راستای عمل به قطعنامه‌های شورای امنيت عليه ايران ، بايد از همخوانی محتوای اين محموله با شروط مذکور در اين قطعنامه‌ها مطلع شود. »


تجدید نظر در ماموریت های سپاه پاسداران


روزنامه تهران امروز ، از تجديد نظر در ماموريت های سپاه پاسداران خبر داده ، و نوشته که فرمانده اين نيرو با تاکيد بر تجديدنظر در روند طی شده چند سال اخير در سپاه ، گفته که رهبر فعلی جمهوری اسلامی نيز خواستار تغييراتی به منظور چند ماموريتی شدن سپاه شده است.


به نوشته اين روزنامه ، محمد علی جعفری در مراسم معرفی فرمانده جديد بسيج تهران از ادامه تغييرات ساختاری در سپاه خبر داده و گفته است : دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی فقط به مبارزه سخت و نظامی محدود نمی‌شود و نگرانی و دغدغه امام نسبت به انقلاب هم ، بيشتر از داخل بود نه خارج کشور.


بودجه 3 میلیاردی شهرداری تهران برای لبنان


روزنامه اعتماد ملی ، خبر داده که با اجازه شورای اسلا‌می شهر تهران ، شهرداری این شهر ۳ ميليارد تومان برای بازسازی لبنان هزينه می کند.


به نوشته اين روزنامه ،‌ خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در پايان جلسه غير علنی روز يک شنبه اين شورا ، وقتی خبرنگاران از وی در خصوص تصويب لايحه « مساعدت مالی به ستاد مشارکت در بازسازی لبنان » پرسيدند ، اختصاص ۳ ميليارد تومان از بودجه تهران را لبنان را بی اهميت دانسته و گفته است « سه ميليارد تومان رقمی نيست که بشود در لبنان کارهای عمرانی انجام داد. »


اين روزنامه ، همچنين نوشته که وی در پاسخ به خبرنگارانی که پرسیدند « چرا بايد بودجه شهر تهران که امروزه با مشکلا‌ت زيادی درگير است در کشور ديگری هزينه شود و بهای بازسازی لبنان را شهروندان تهرانی بپردازند؟ » به خبرنگاران گفته است « کمک کردن به شيعيان جز وظايف ما است. حداقل انتظارات شيعيان لبنان اين است که اگر ما در شهر تهران درآمدی داريم برای رفع مشکلا‌ت آنها هم هزينه کنيم. » ‌


وی در عين حال ادعا کرده که درخواست گروه های لبنانی صدها برابر اين مبلغ بوده است.


برخورد با 1308 واحد صنفی


روزنامه سرمايه ، به نقل از مديرکل دفتر تبليغات و اطلاع رسانی ارشاد نیروی انتظامی از برخورد با ۱۳۰۸ واحد صنفی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه علی رضا کريمی گفته است اين واحدهای صنفی از عناوين و اصطلاحات بيگانه برای نامگذاری اماکن صنفی خود استفاده کرده اند و به همین دلیل تاکنون در پنج استان با هزار و ۳۰۸ واحد صنفی برخورد شده است.


سرمايه از قول اين مقام دولتی نوشته برخوردهای اخير در ۵ استان آذربايجان غربی ، آذربايجان شرقی ، اصفهان ، ايلام و بوشهر با واحدهای صنفی ناشی از اجرای طرح ممنوعيت استفاده از اسامی خارجی برای اماکن صنفی بوده ، و علاوه بر تعدادی از واحدهای صنفی که نسبت به اصلاح تابلوهای خود اقدام کرده اند ، شماری نيز به مراجع انتظامی معرفی شده اند.


بازداشت اتهام بدحجابی


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که ۴۹ مرد و زن در همدان به دليل بدحجابی و کم توجهی به شئونات اسلامی بازداشت شده اند.


اين روزنامه به نقل از نيروی انتظامی همدان نوشته که اين افراد در اجرای طرح امنيت اخلاقی و اجتماعی دستگير شده اند.


روزنامه جمهوری اسلامی ادعا کرده که « افراد دستگير شده نسبت به رفتار خود اظهار ندامت کرده اند و با تشکيل پرونده به مراجع قضايی معرفی شده اند. »


XS
SM
MD
LG