لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۱

دستگیری پدر و مادری در کالیفرنیا که ۱۳ فرزند خود را به تخت زنجیر کرده بودند


پلیس ایالت کالیفرنیا ۱۳ خواهر و برادر را که به تختخواب خود زنجیر شده و در گرسنگی و تاریکی به سر می‌بردند در خانه‌ای پیدا کرد.‌

به گفته همسایگان، پدر و مادر این خانه آشفته و درهم، به ندرت خانه را ترک می‌کردند و هرگاه هم که بیرون دیده می‌شدند، رنگ پریده و عجیب به نظر می‌آمدند.

دیوید آلن تورپین، ۵۷ ساله و لوییز انا تورپین ۴۹ ساله، روز یکشنبه دستگیر شدند. این دستگیری پس از آن صورت گرفت که یک دختر ۱۷ ساله و به شدت لاغر از خانه فرار کرد و با پلیس تماس گرفت.

خانه‌ای که این فرزندان در آن گرفتار شده بودند، در «پریس» ایالت کالیفرنیا – ۱۱۵ کیلومتری شرق لس‌آنجلس قرار دارد.

پلیس پس از دستگیری این پدر و مادر، آنها را به شکنجه و به خطر انداختن امنیت کودکان متهم کرد.

پلیس «ریورساید کاونتی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این خانه ۱۳ فرزند در سنین دو تا ۲۹ سال، به تخت‌های خود زنجیر شده، در تاریکی و در حالی که محیطی با بوی بسیار بد آن را فرا گرفته بود، محبوس شده بودند.

در این بیانیه و در توصیف این ۱۳ برادر و خواهر آمده است: «قربانیان همگی با سوءتغذیه روبرو هستند و به لحاظ بهداشتی هم بسیار کثیفند».

کیمبرلی میلیگن، ۵۰ ساله، که در همان خیابانی که این خانه واقع شده است زندگی می‌کند، گفته است از دو سال پیش که این خانواده به این خانه نقل مکان کردند، یک بار مادر را دیده که نوزادی در بغل داشته و سه کودک دیگر کنار او بوده‌اند. به گفته او، همگی این بچه‌ها رنگ پریده بوده و جثه‌ای کوچک داشتند.

خانم میلیگن گفته است: «چرا ما بقیه بچه‌ها را ندیدیم؟ چون به رغم تمام علائم هشداردهنده‌ای که وجود داشت، هیچ وقت فکرش را نکردیم که ۹ بچه دیگر هم در این خانه هستند».

نیکول گودینگ، ۳۵ ساله که در این محله برای سه سال زندگی کرده، می‌گوید برای نخستین بار، دو ماه پیش این خانواده را دیده که مادر و بچه‌ها مشغول تمیز کردن حیاط خانه از علف هرزه و انبانی از قوطی‌های کنسرو مصرف شده بودند.

خانم گودینگ می‌گوید او هیچ وقت این خانواده و تمامی بچه ها را ندیده بود و روزی که حیاط را تمیز می‌کردند، اولین بار بود که آنها را می‌دید.

پلیس می‌گوید در حال حاضر پدر و مادر در بازداشت موقت به سر می‌برند و وثیقه آنها هم ۹ میلیون دلار اعلام شده است. به گفته پلیس، این دو متهم روز پنجشنبه همین هفته راهی دادگاه خواهند شد.

در بیانیه پلیس به انگیزه اقدامات این پدر و مادر اشاره‌ای نشده و سخنگوی پلیس ‌هم حاضر نشد که اطلاعات بیشتری به خبرنگاران بدهد.

شش تن از فرزندان این زوج، کمتر از سن قانونی هستند و هفت نفر آنها، بالای ۱۸ سال دارند. یک صفحه در شبکه اجتماعی فی‌سبوک که به نظر می‌رسد متعلق به این زوج است، آنها را در حالی نشان می‌دهد که لباس عروسی بر تن دارند و ۱۰ فرزند دختر و سه فرزند پسر که همگی لباس یک شکل دارند، آنها را احاطه کرده‌اند.

پدر و مادر دیوید تورپین، با نام‌های جیمز و بتی تورپین که در ایالت «وست ویرجینیا» ساکن هستند، به خبرنگار شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی نیوز» گفتند از دیدن اتهامات مطرح شده علیه پسر و عروس‌شان، «شگفت‌زده و شوکه» شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز و شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز آمریکا/ ک.ت/ک.ر
XS
SM
MD
LG