لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۶

تظاهرات شبانه در سنندج، بازداشت‌های خیابانی در زاهدان؛ شعارهای ضد حکومتی در تهران


شهر سنندج شامگاه جمعه باردیگر صحنه اعتراضات خیابانی جمعی از معترضان با افروختن آتش و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» بود و همزمان در زاهدان نیروهای امنیتی با ایست بازرسی گسترده، اقدام به بازداشت شماری از شهروندان کردند.

مناطق مختلف تهران از جمله نارمک، سهروردی، شهرک نگین غرب، شهر زیبا، شهرک نگین غرب و چند منطقه دیگر، نیز صحنه شعارهای شبانه ضد حکومتی و در مواردی تخریب و به آتش کشیدن تبلیغات حکومتی بود.

جمعی از معترضان در شهر سنندج جمعه شب باردیگر به خیابان آمدند و با افروختن آتش و بستن برخی از خیابان‌های مرکز استان کردستان، اقدام به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی کردند.

در جریان اعتراضات خیابانی جمعه شب سنندج معترضان از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «کردستان، کردستان گورستان فاشیستان» و «مرگ بر جاش» سردادند. آنها همچنین با سردادن شعارهایی خواهان حمایت همگانی از اعتراضات شدند.

شعارهای شبانه در تهران

مناطق مختلفی از شهر تهران نیز شامگاه جمعه چهاردهم بهمن ماه شاهد شعارهای شبانه و شعار نویسی ضد حکومتی بود. در شرق تهران، معترضان در منطقه نارمک جمعه شب به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی پرداختند. «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر حکومت اعدامی» از جمله شعارهای شامگاه جمعه در منطقه نارمک بود.

مناطق مسکونی محدوده خیابان سهروردی تهران نیز شامگاه جمعه شاهد سردادن شهعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود. معترضان در این منطقه از جمله شعار «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

جمعی از معترضان در شهرک نگین غرب واقع در غرب تهران نیز شامگاه جمعه برای چندمین شب پیاپی به سردادن شعارهای ضد حکومتی از جمله شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» پرداختند.

در شهر زیبا نیز جمعی از مردم معترض جمعه شب اقدام به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی کردند. «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «مرگ بر خامنه‌ای» بخشی از شعارهای معترضان شهر زیبا در شامگاه جمعه بود.

جمعی از مردم نیز شامگاه جمعه چهاردهم بهمن ماه باردیگر در شهرک باقری واقع در منطقه ۲۲ تهران اقدام به سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی کردند. معترضان در این شهرک از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود شعار «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «مرگ بر خامنه‌ای» و این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» سردادند.

در چندین منطقه تهران نیز معترضان اقدام به تخریب و آتش زدن تبلغات جسن حکومتی «دهه فجر» کردند. تعدادی از معترضان در اتوبان امام علی یک بنر بزرگ تبلیغات جشن حکومتی را که بر یکی از پل عابر این اتوبان نصب شده بود به آتش کشیدند.

در حالی که گزارش‌ها و ویدیوهایی متعددی از به آتش کشیدن تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر» در مشهد منتشر شده است، فرماندار مشهد، به آتش کشیدن این تبلیغات را تایید کرد و معترضانی که بنرهای تبلیغات حکومتی را به آتش می‌کشند را «دشمن» خواند.

محسن داوری ، فرماندار مشهد جمعه چهاردهم بهمن ماه گفت: «دو گزارش به من درباره آتش زدن بنرهای تبلیغاتی رسیده است که این اتفاق توسط دشمن صورت گرفته و در این راستا ۲ نفر دستگیر شدند.» داوری افزود که این بازداشت‌ها مربوط به «آتش زدن بنر‌های تبلیغاتی دهه فجر نصب شده در پل عابر پیاده نرسیده به میدان خیام مشهد» است.

بازداشت‌ها در زاهدان

از سوی دیگر به دنبال حضور گسترده مردم در هجدهمین جمعه اعتراضی زاهدان، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شامگاه جمعه با استقرار موانع بتنی در برخی از میدان‌های مرکزی شهر زاهدان و استقرار گسترده نیروهای یگان ویژه و سپاه پاسداران در سطح خیابان‌های این شهر، اقدام به راه‌اندازی ایست بازرسی‌ها متعدد کردند.

گزارش‌ها از زاهدان حاکی است که نیروهای امنیتی در ایست بازرسی‌ها تعدادی از جوانان بلوچ را در جریان بازرسی از خودروها بازداشت کردند.

به نوشته سایت حال‌وش بخش عمده‌ای از بازداشت‌های جمعه شب زاهدان در یکی از ایست بازرسی‌های مستقر در «منطقه تامین اجتماعی» این شهر انجام شده است و نیروهای امنیتی دراین ایست بازرسی به شدت خودروها را بازرسی و کنترل کرده و اقدام به بازداشت شهروندان می‌کنند.

XS
SM
MD
LG