لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۸

سامسونگ موبایل 5G خود را «رونمایی می‌کند»


اولین مودم فایو جی ساخت شرکت کوالکام است و تا سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند
اولین مودم فایو جی ساخت شرکت کوالکام است و تا سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند

گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که نسخه‌ای از موبایل گلکسی اس ۱۰ با فناوری فایو جی در سال جاری عرضه خواهد شد. از طرفی نتفلیکس به رکورد ۱۶ میلیارد دلاری در زمینه درآمدش دست یافته‌است.

نسخه 5G گلکسی اس۱۰

گزارش رسانه‌های مختلف فناوری حاکی از آن است که نسخه‌ فایو جی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ با حافظه‌ داخلی ۲۵۶ گیگابایتی رونمایی می‌شود. نسخه فایو جی این گوشی دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی، چهار دوربین در پنل پشتی و باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است. این گوشی با نام گلکسی اس ۱۰ ایکس نام گذاری شده‌است و از بریدگی بالای نمایشگر هم در طراحی آن استفاده شده‌است. گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ ایکس احتمالا حافظه‌ رم هشت گیگابایتی دارد.

فایو جی قرار است سرعت بسیار بالایی داشته باشد. اولین مودم فایو جی ساخت شرکت کوالکام است و تا سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. چنین سرعتی ۲۵۷ برابر بیشتر از پرسرعت‌‌ترین شبکه ال‌تی‌ئی موجود در آمریکا است.

پیش‌تر اعلام شده بود شرکت سامسونگ توانسته‌است، اولین تماس ویدیویی فایو جی جهان را انجام دهد.

نتفلیکس رکورد زد

نتفلیکس در سال ۲۰۱۸ درآمدی ۱۶ میلیارد دلاری کسب کرده‌است که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ نشان از افرایش ۳۵ درصدی دارد. گزارش مالی این شرکت در بازه سه ماهه‌ چهارم ۲۰۱۸ نشان می‌دهد این شرکت توانسته‌است تا ۸.۸ میلیون نفر به تعداد مشترکان خود اضافه کند. آنگونه که گزارش شده مشترکان این سامانه روزانه ۱۰۰ میلیون ساعت برنامه‌ تلویزیونی را در آمریکا به وسیله این سیستم می‌بینند که حدود ۱۰ درصد زمانی است که مردم آمریکا برای تلوزیون دیدن صرف می‌کنند.

آیفون با دوربین سه‌گانه

شرکت اپل هم بالاخره قصد دارد از سه دوربین در پشت گوشی‌های آیفون استفاده کند. بنابر آخرین اطلاعات دوربین سه‌گانه با زوم اپتیکال سه برابری، باتری با ظرفیت چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی از جمله خصوصیت‌های آیفون‌های جدید خواهند بود.

دوربین‌های سه گانه با استفاده در پرچمداران شرکت هواوی چین همه گیر شدند. این شرکت چینی در زمینه عکاسی با موبایل در میان بهترین‌ها قرار گرفته‌است.

سخنرانی مدیرعامل شرکت هواوی در داووس

لیانگ هوآ مدیرعامل شرکت هواوی در جریان برگزاری اجلاس مجمع اقتصادی داووس خاطرنشان کرده که در هر کشوری که از فعالیت‌های این غول تکنولوژی و محصولاتش استقبال شود، باقی خواهد ماند.

هواوی با فشارهای آمریکا روبه‌رو است
هواوی با فشارهای آمریکا روبه‌رو است

وی گفته‌است هواوی تاکنون بر اساس قوانین و مقررات مخابراتی بین‌المللی در کشورهای مختلف فعالیت کرده و هیچ خطایی مبنی بر جاسوسی و شنود اطلاعات کاربران را مرتکب نشده‌است.

این شرکت چینی که هم اکنون دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان است با فشار برخی کشور‌ها از جمله آمریکا روبرو شده‌است.

برخی کشورها مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بعضی از کشورهای اروپایی استفاده نهادهای دولتی از محصولات هواوی و تجهیزات مخابراتی آن را به‌خاطر اتهام‌ها در مورد ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی چین، ممنوع یا محدود کرده‌اند.

دانشگاه آکسفورد در بریتانیا نیز اخیرا اعلام کرده است که همکاری و دریافت کمک هزینه‌های مالی از این شرکت چینی را قطع می‌کند.

تنش بین اپل و کوالکام

شرکت کوالکام در ادامه‌ پرونده شکایت علیه اپل گفته‌است اپل بدون استفاده از پردازنده‌های این شرکت نمی‌تواند آیفون تولید کند.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد کوالکام از تامین تراشه‌ برای تولید گوشی‌های هوشمند آیفون ایکس اس خود داری کرده‌است.

در مقابل شرکت کوالکام از سوی اپل متهم به انحصار و گرفتن حق پتنت بیشتر شده‌است. اگر اپل و کوالکام با هم به توافق نرسند احتمالا اپل به سمت اینتل سوق پیدا خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG