لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۷

جمع آوری ۱۰۰ میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰


 عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

گزارش ها حاکی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ جمع‌آوری کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، هر چند دو سال تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی‌مانده است،‌ اما جمع آوری چنین مبلغی حاکی از آن است که دونالد ترامپ از موقعیت بهتری نسبت به رقبای احتمالی خود برخوردار است.

طبق این گزارش ستاد انتخاباتی در ماه‌های ژوئیه، ژوئن و سپتامبر ۱۸ میلیون دلار جمع آوری کرده است که با این رقم کل کمک‌های جمع آوری شده برای مبارزات انتخاباتی از ژانویه سال ۲۰۱۷ تاکنون به ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

آسوشیتدپرس می‌گوید، بخش اعظم کمک‌های جمع آوری شده برای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ توسط افرادی انجام شده است که ۲۰۰ دلار یا کمتر به این ستاد اعطا کرده‌اند.

این گزارش می افزاید، دونالد ترامپ بدون هیچ گونه پرده پوشی از تدارکات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ صحبت کرده است و حتی رقبای احتمالی خود در این انتخابات را مورد حمله قرار داده است.

چنین تلاش‌های گسترده ای برای مبارزات انتخاباتی دو سال پیش از برگزاری چنین انتخاباتی توسط رئیس جمهوری آمریکا کمتر سابقه داشته است.

آسوشیتدپرس می‌گوید، باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، در موقعیت مشابهی در سال ۲۰۱۰ هنوز اقدامات خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ آغاز نکرده بود و تنها دو میلیون و پانصد هزار دلار جمع آوری کرده بود.

با استفاده از گزارش آسوشیتدپرس
XS
SM
MD
LG