لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۸

رئیس دفتر روحانی «شایعه خروج از برجام و استعفای ظریف» را تکذیب کرد


محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران پنجشنبه ۲۰ دی گزارش‌ها در خصوص استعفای محمد جواد ظریف و خروج ایران از توافق هسته‌ای، برجام، را «دروغ» و با اهدافی «ضد منافع ملی» توصیف کرده است.

رئیس دفتر حسن روحانی در توییتر خود نوشته است:« خبر استعفای دکتر ظریف و خروج ایران از توافق برجام که به طور هم زمان منتشر شده اند، هر دو دروغ و مشتمل بر اهدافی مغرضانه و ضد منافع ملی هستند.»

وی اضافه کرده است:« لازم است رسانه ها نسبت به نشر اخبار مشکوک این چنینی هوشیار و محتاط بوده و خدای نکرده تریبون و بلندگوی دشمنان داخلی و خارجی ملت نشوند.»

در همین زمینه،علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز ساعاتی پیشتر در توییتی خروج ایران از برجام و استعفای ظریف را تکذیب کرده بود.

علیرضا معزی نوشته بود:« جریانی مشکوک در یک طراحی پیچیده، دو روز است برشایعه خروج ایران از برجام و استعفای ظریف، آن هم در خلال سفر پر ثمر او به هند می دمد.»

معزی تصریح کرد:« همراهی با این نوع اخبار دقیقا بازی در زمین دونالد ترامپ است که هدف اولش از تحریم ها، نه فقط معاش و اقتصاد کشور بلکه به چالش کشیدن امید به آینده و آرامش مردم است.»

چهارشنبه شب به ویژه در توییتر مطالبی درباره خروج ایران از برجام و استعفای ظریف منتشر شد.

از جمله حمید رسایی، نماینده اصولگرای مجلس نهم روز گذشته در توییتر خود موضوع استعفای محمد جواد ظریف را به اظهارات حسن روحانی مرتبط دانست که درجلساتی درپاسخ به برخی انتقادات درباره «شکست برجام» و «تحمیل FATF» تیم کارشناسی وزارت خارجه را «مقصر» اعلام کرد.

حمید رسایی در توییت دیگری نوشته بود:«تنها شوک تاثیرگذار، پذیرش استعفای ظریف است.»

حمید رسایی این مطلب را در واکنش به توییت حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه علی لاریجانی و معاون سابق وزیر خارجه ایران، نوشت که خواستار وارد کردن شوک به اروپا شده است.

روز سه‌شنبه اعلام شد که اتحادیه اروپا تحریم هایی علیه وزارت اطلاعات ایران اعمال می‌کند. گفته می‌شود این تحریم به دلیل «طرح‌ریزی ترور در خاک اروپا» است و در چارچوب این تحریم‌های جدید، دارایی‌های یکی از واحدهای وزارت اطلاعات ایران و دو شخص حقیقی از جمله یک دیپلمات ایرانی از سوی اتحادیه اروپا مسدود می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز این اقدام را اولین تحریم‌های اتحادیه اروپا از زمان امضای برجام علیه حکومت ایران دانسته بود.

با استفاده از توییتر و گزارشهای رادیو فردا؛ خ

XS
SM
MD
LG