لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۱

بارش شدید باران و تگرگ در مشهد؛ سیلاب مسیرهای اصلی را بست


میزان بارندگی روز شنبه ۲۵ میلی‌متر در «نیم ساعت» اعلام شده است
میزان بارندگی روز شنبه ۲۵ میلی‌متر در «نیم ساعت» اعلام شده است

همزمان با شروع دوباره بارندگی سیل‌آسا در مشهد، گزارش‌ها از بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب در خیابان‌ها حکایت دارد که خسارت‌هایی برجا گذاشته و جریان عادی زندگی شهروندان را دچار اختلال کرده است.

بر اساس گزارش‌ها و تصاویری که از عصرگاه روز شنبه ۲۹ اردیبهشت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی منتشر شده است، بارش‌های سیل‌آسا موجب آب گرفتگی خیابان‌ها و معابر و جاری شدن آب از سقف بسیاری از خانه‌ها در مشهد شد.

تصاویر نشان می‌دهد همزمان با باران، بارش تگرگ با دانه‌های درشت نیز وضعیت را تشدید کرد و در مواردی به سقف منازل و اماکن مختلف در مشهد آسیب وارد کرد و شیشه‌ خودروها را شکست.

بر اساس یکی از ویدیوهایی که در شبکه‌ اجتماعی ایکس منتشر شده، سیل یک خودرو را در یکی از بلوارهای مشهد با خود می‌برد و در ویدئویی دیگر نیز وسیله نقلیه یک پیک موتوری دیده می‌شود که به دلیل شدت سیل جاری شده کنترل آن از دست صاحبش خارج می‌شود.

همچنین در ویدئوی دیگی دیده می‌شود که جریان شدید سیلاب در منطقه «شاندیز» در نزدیکی مشهد، مردی را با خود می‌برد. این مرد سرانجام به دست گروهی از مردم از غرق شدن نجات می‌یابد.

فرامرز عباسی، سرپرست مدیریت بحران استان خراسان رضوی، اعلام کرده که تنها ظرف نیم ساعت، ۲۵ میلی‌متر باران در مشهد باریده که به ادعای او این میزان بارندگی در مشهد در «۲۰۰ سال گذشته» بی‌سابقه بوده است.

پس از شروع‌ بارش‌ها در روز شنبه، ستاد بحران از مردم خواست در منازل بمانند.

به گفته علیرضا رحیمی، رئیس اداره ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی، در حال حاضر شدت آبگرفتی به دنبال سیلاب به شکلی است که موجب شده سه مسیر اصلی شهر مشهد مسدود شود.

براساس هشدار سازمان هواشناسی، روز یکشنبه نیز در استان خراسان رضوی، خطر «باران، آبگرفتی نسبتاً شدید و سیلابی‌شدن مسیل‌ها» وجود دارد.

این سازمان هشدار داده که بارش‌های رگباری تا روز چهارشنبه دوم خرداد در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که همزمان با اعلام افزایش شمار قربانیان سیل هفته گذشته در استان خراسان رضوی به ۱۲ نفر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز این استان صبح شنبه وعده داد با «مقصران» این حادثه «بدون تبعیض» برخورد خواهد کرد.

به‌ دنبال بارش شدید باران در استان خراسان رضوی که از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد، چند منطقه در شهر مشهد و برخی دیگر از شهرهای این استان دچار سیل‌ شدند، که علاوه بر تلفات جانی، خسارات مالی گسترده نیز بر جا گذاشت.

XS
SM
MD
LG