لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۷

حزب حاکم «روسیه متحد» پیشتاز انتخابات پارلمانی


ميزان استقبال مردم از اين انتخابات در حدود ۶۲ درصد بوده است.
ميزان استقبال مردم از اين انتخابات در حدود ۶۲ درصد بوده است.

حزب حاکم « روسيه متحد» به رهبری ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه به پيروزی رسيده و تاکنون ۶۳ درصد آراء را کسب کرده است.


در حالی که حدود ۸۰ درصد آرا شمارش شده است بر اساس گزارش ها، حزب « روسيه متحد » ۶۳ درصد آرای شمارش شده را به خود اختصاص داده حال آن که حزب کمونيست فقط از 11.7 درصد آرا بهره مند شده است.


حزب راستگرای « ليبرال دموکرات » و « روسيه عادل » که هر دو موافق کرملين هستند تنها به هفت درصد ديگر نياز دارند تا بتوانند چند کرسی را در مجلس دومای روسيه تصاحب کنند.


ميزان استقبال مردم از اين انتخابات در حدود ۶۲ درصد بوده که نسبت به دور قبلی انتخابات در چهار سال پيش شش درصد افزايش نشان می دهد.


رييس جمهوری روسيه می گويد که پيروزی حزب «روسيه متحد» به او انگيزه می دهد تا در مدت باقی مانده از دوران رياست جمهوری اش با اقتدار بيشتری به وظايفش عمل کند.


حزب «روسيه متحد» اعلام کرد که نامزد دور آتی انتخابات رياست جمهوری را تا ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) معرفی خواهد کرد.


ناظران انتخابات از موارد گسترده تخلف ها خبر داده اند و دست کم دو حزب سياسی از جمله حزب کمونيست روسيه اعلام کرده اند که موضوع تخلفات را به دادگاه ارجاع می دهند.


گنادی زيوگانف، رهبر حزب کمونيست روسيه، انتخابات روسيه را «سخت ترين، آلوده ترين و غيرمسوولانه ترين انتخابات روسيه» توصيف کرد.


ديگر حزب اپوزيسيون روسيه، «روسيه ديگر» نيز به انتقاد از اين انتخابات پرداخته است.


گری کاسپارف رهبر اين حزب و قهرمان پيشين شطرنج جهان گفت: نمی توان برای رويداد امروز (يکشنبه)، از کلمه «انتخابات» استفاده کردو


آژانس نظارتی مستقل گولوس نيز می گويد: گزارش هايی را مبنی بر پيشنهاد رشوه، تبليغات غيرقانونی در مراکز رای گيری و فقدان حريم خصوصی برای رای دادن دريافت کرده است.


در همين حال، دولت آمريکا از روسيه خواست به ادعاهای احزاب مخالف و ناظران مستقل مبنی بر بروز چند مورد تخلف انتخاباتی توجه کند و تحقيقاتی را در اين زمينه آغاز نمايد.


گوردون جاندرو، سخنگوی کاخ سفيد اين پيشنهاد را در واشينگتن بيان کرد.


XS
SM
MD
LG