لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۸

انتقاد شهردار تهران از «عوام فریبی» و عملکرد مديران


محمد باقر قاليباف، فرمانده پيشين نيروی انتظامی، يکی از چهار نامزد اصولگرايان و رقيب آقای احمدی نژاد در انتحابات دوره نهم رياست جمهوری بود.
محمد باقر قاليباف، فرمانده پيشين نيروی انتظامی، يکی از چهار نامزد اصولگرايان و رقيب آقای احمدی نژاد در انتحابات دوره نهم رياست جمهوری بود.

محمد باقر قاليباف، شهردار تهران، روز چهارشنبه، ۲۸ آذرماه، با انتقاد از مديران اجرايی جمهوری اسلامی ایران، طرح سهميه بندی بنزين و آنچه که «عوام فريبی» خواند، تاکيد کرد:« اگر فکر می‌کنيم با تمسخر، مشکلات مردم حل می ‌شود، اشتباه کرده ‌ايم.»


آقای قاليباف در سخنان خود در دومين «همايش حمل و نقل عمومی» سازمان شهرداری ها، با اشاره به اين که «متاسفانه هم اکنون بت ‌پرست قرن بيست ‌و يکم شده ‌ايم»، گفت: «برخی مديران در جايی چيزی را امضاء می ‌کنند و در پست ديگر، خلاف آن را امضاء می ‌کنند که اين امر خيانت به مردم است.»


آقای قاليباف از فرد و مسئول مشخصی نام نبرد، اما به نظر می رسد با توجه به موج گسترده انتقادهای اصولگرایان از گزارش اقتصادی محمود احمدی نژاد، عملکرد رييس جمهوری و تیم اجرایی وی مد نظر وی بوده است.


محمود احمدی نژاد پيش از انتخابات رياست جمهوری، شهردار تهران بود.


محمد باقر قاليباف، فرمانده پيشين نيروی انتظامی، يکی از چهار نامزد اصولگرايان و رقيب آقای احمدی نژاد در انتحابات دوره نهم رياست جمهوری بود.


شهردار تهران با انتقاد از مديريت اجرايی کشور در مهار تورم گفت:« موقعی که نفت ۱۰ دلار است، تورم و بدبختی داريم، اگر نفت ۱۰۰ دلار هم باشد، باز هم تورم داريم، اين امر نشان می ‌دهد، مشکل پول نيست و يک جای مديريت ما مشکل دارد.»


  • « موقعی که نفت ۱۰ دلار است، تورم و بدبختی داريم، اگر نفت ۱۰۰ دلار هم باشد، باز هم تورم داريم، اين امر نشان می‌دهد، مشکل پول نيست و يک جای مديريت ما مشکل دارد.»
محمد باقر قالیباف

محمد باقر قاليباف همچنين به انتقاد از طرح سهميه بندی بنزين پرداخت و گفت:« روزی که سهميه‌بندی بنزين انجام شد، همه گفتند خيابان‌ها خلوت می ‌شود و حرف من درباره خلوت نشدن خيابان‌ها را تمسخر اجراء کنندگان اين طرح دانستند، اما هم اکنون می ‌بينيم که اين ترافيک کم نشده، چرا که تا زمانی که مردم مجبورند از جايی به جای ديگر بروند و فضای مجازی برای انجام کارها ايجاد نشده باشد، نمی‌توانيم با انجام کارهای سلبی، سهميه ‌بندی بنزين، اجرای طرح ترافيک و غيره شاهد کاهش بار ترافيکی باشيم.»


پاسخگويی به مجلس


همزمان با انتقادهای تند محمد باقر قاليباف از دولت محمود احمدی نژاد، نمایندگان اصولگرا در مجلس شورای نيز زمزمه های احضار رییس جمهوری اسلامی به مجلس را آغاز کرده اند.


محمود احمدی نژاد، شامگاه یکشنبه در گفت وگويی تلويزيونی درباره مسايل اقتصادی ايران، ناکامی دولت نهم در مهار گرانی و تورم را پذيرفت، ولی عوامل تورم در کشور را به خارج از دولت از جمله افزايش قيمت نفت و مخالفت های مجلس ايران نسبت داد.


اظهارات آقای احمدی نژاد، روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس با اعتراض تعدادی از نمايندگان روبه رو شد. انتقادات نه چندان جدی محمدرضا باهنر، نايب رييس اول مجلس شورای اسلامی از مصاحبه رییس جمهوری، نيز نتوانست نمايندگان مجلس را راضی کند.


محمد خوش ‌چهره، نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی، نيز در تذکری خطاب به آقای باهنر گفته بود: «اينکه جنابعالی به عنوان مسئول جلسه تلا‌ش داريد فضا را تلطيف کنيد تا متعاقبا در سطح جامعه تشنج‌ ها کاهش يابد، واجد ارزش است.»


وی افزود: «متاسفانه از ديروز در محافل دانشگاهی مخاطب قرار گرفته ‌ايم که آيا مجلس در راس امور، در خطاهای اقتصادی هم راس امور است؟»


علی عسگری، سخنگوی فراکسيون حزب ‌الله مجلس، نیز از دیگر منتقدین به گزارش اقتصادی محمود احمدی نژاد بود که در سخنانی گفت:«با توجه به مصاحبه اخير رييس‌ جمهوری در مورد تورم و گرانی، فضای مجلس برای فراخوانی ايشان به مجلس به منظور پاسخگويی به ابهامات و اشتباهاتی که به آن اعتراف کرد، فراهم است.»


پس از گفت وگوی تلويزيونی آقای احمدی نژاد ميزان انتقاد ها از عملکرد دولت نهم افزايش يافته است. به نظر می رسد نکته با اهميت اين رويداد، همصدايی اصولگرايان با مخالفان دولت در انتقاد از عملکرد آقای احمدی نژاد است.


XS
SM
MD
LG